Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рикиардо най-бърз в Баку

Рикиардо най-бърз в Баку

110
0
Баку,Гран при на Азербайджан

Победителят в Гран при на Китай отпреди десетина дни и победител в състезанието в Баку миналата година Даниел Рикиардо бе най-бърз във втората тренировка преди неделното състезания, което е четвърти кръг от сезон 2018 във Формула 1. Дани изпревари само с 0,069 сек Кими Райконен в квалификационните симулации с най-меките гуми ултрасофт, но бе най-бърз и с малко по-твърдите суперсофт. За пореден път тимът на Ред Бул демонстрира как може да се минимизира разликата в максималната мощност, като въпреки загубата в третия сектор Дани в крайна сметка постигна топ резултати, а и темпото в дълги серии бе много добро.

След много проблеми и в тази сесия трето време записа Макс Верстапен, което само потвърди добрите решения в Ред Бул и намерения начин на работата на трасето с много гладък асфалт. Едва четвърти и пети се наредиха пилотите на Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Фернандо Алонсо и Естебан Окон заеха следващите места, потвърждавайки демонстрирания и сутринта напредък при екипите на Макларън и Форс Индия при търсенето на скорост, която липсваше в първите надпревари.

Втората тренировка започна при доста по-хладно време и 31 градуса температура на асфалта. След като сутринта тестваха по 2 комплекта ултрасофт (от общо 10!), Ферари трябваше да изпитат и по-твърдите гуми. Проблемите с колата на Кими от първите 90 минути доведоха до загуба на ценно време и се оказаха свързани с окачването и връзките му със скоростната кутия, което създава притеснения от смяна. Мерцедес и Ред Бул пък трябваше да продължат работата и трите типа гуми, след като сутринта Ботас с ултра софт бе само с 35 хилядни по-бърз от Даниел Рикиардо с по-твърдия суперсофт.

Механиците на Ред Бул свършиха страхотна работа, за да поправят колата на Верстапен от сутринта, но той загуби почти 30 минути и от втората тренировка. В първата сесия Макс се удари на пети завой, блокирайки спирачките, а д-р Хелмут Марко, който днес става на 75 г., обясни още, че и малко по-силният вятър е оказал влияние.

Още в началото на втората, както се очакваше, Райконен започна със софт, а Фетел със супер софт за пряко сравнение. Кими записа 10-то време след 5 тура, а Фетел бе седми след 8.

Хамилтън на свой ред започна със софт, докато Дани Рикиардо оглави класирането със суперсофт с тур за 1:43.947 мин в серия от 7 обиколки. Верстапен се появи също със супер софт и отново имаше проблеми, този път на трети завой – доста агресивно спря, поне не удари мантинелите, но сериозно увреди гумите и новия си под. Поиска обаче все пак да продължи с тези гуми, но те бяха в доста тежко състояние.

25 минути след началото започнаха мини симулациите на квалификационни турове и Ботас бе първият с ултрасофт от лидерите на пистата. Финландецът обаче остана на над 0,5 сек от топ времето на Рикиардо. След още 5 тура го доближи на само 0,058 сек, но пак не бе по-бърз.

Фетел постави трети комплект ултра софт за деня и също започна с дистанция от 0,615 от времето на австралиеца! През това време Райконен се оплака, че след 10 тура гумите му софт изстинаха твърде много. Люис Хамилтън на свой ред сложи ултрасофт 55 минути преди края и първата му скоростна обиколка бе на 0,448 от постигнатото от Рикиардо

Австралиецът също вече бе с ултрасофт, записа два рекордни сектора и въпреки че загуби време на дългата права в третия, пак записа ново най-добро време – 1:43,017 и остави топ времето на Ботас пак на над повече от половин секунда! Хамилтън подобри времето си с втория тур на пак на почти 0,6 сек от пилотът на Ред Бул.

Почти в средата на времето и Кими бе с ултрасофт и отлично премина през първите два сектора, но остана блокиран зад Хамилтън в третия. Въпреки това записа време само с 0,048 сек по-слабо от това на Дани Рикиардо, който пък слезе до 1:42.795 мин. Люис пък направи рекордно преминаване на първи сектор, въпреки че неговият ултрасофт вече бе на 6 обиколки.

Макс Верстапен бе на пистата последен от лидерите с ултрасофт и въпреки трудностите до този момент веднага записа трето време на само 0,116 сек от съотборника си и то закачайки за пореден път стените при влизането в стария град в първи си скоростен тур.

Всички без Маркус Ериксон бяха на пистите традиционно във втората половина на тренировката в традиционните състезателни симулации вече и износване на различните типове гуми, с много гориво. Основният проблем бе грейнингът, който се прояви сериозно при падането на температурата на асфалта до 27 градуса в края на тренировката.

Шведският пилот имаше проблеми със скоростната кутия, която загуби напълно налягане и той едва стигна до бокса. В самия край на сесията Верстапен отново имаше проблеми – този път със задвижващата система. Според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер грижите бяха със сензор на агрегата.