Даниел Рикиардо (Ред Бул) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Бахрейн, втори кръг от световния шампионат на Формула 1. Постижението на австралиеца бе с 0,304 сек по-добро от това на Валтери Ботас с Мерцедес. Трети и четвърти се наредиха пилотите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел.
Първата тренировка на пистата до Манама започна при температура от 30 градуса на въздуха и 42 – на пистата. Тази сесия има най-малко влияние в подготовката за квалификацията и състезанието в Бахрейн, тъй като се провежда през деня, а тренировката за разпределение местата на грида и самата надпревара са привечер, когато условията на трасето са значително по-различни.
Още след първата си поява на трасето Макс Верстапен се обади по радиото за вероятен проблем с турбото в автомобила му. От питуола му дадоха инструкции на какъв режим да премине. Верстапен обаче не успя да се върне в бокса и спря на трасето.
📻 VER: „I think I can hear the turbo“
The Red Bull man grinds to a halt just six minutes into the session 😬#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/x7fusRViXo
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
Четвърт час след началото на тренировката в таблицата имаше две времена – на Естебан Окон (1:35.687 мин) и Серхио Перес (със суперсофт, на 0,281 сек зад съекипника си). Форс Индия е с ново предно крило в Бахрейн в опит да подобри поведението на автомобила си, което бе по-лошо от очакваното в Австралия.
Даниел Рикиардо (с гуми медиум) излезе начело с 1:34.333. След това Кими Райконен го изпревари, подобрявайки постижението му с над половин секунда (-0,563 сек), също с медиум – най-твърдата смес гуми, които Пирели предоставя на отбора за уикенда.
Себастиан Фетел зае втората позиция, на 0,548 сек зад съотборника си, след което Фетел изпревари и двамата пилоти на Ферари с 1:33.235 мин. Финландският състезател на Мерцедес даде времето си с гуми софт. Ланс Строл пък се завъртя, но успя да върне Уилямс-а си на трасето и продължи.
Шарл Льоклер също изтърва автомобила си и излетя от пистата, докато Люис Хамилтън на свой ред оглави класирането (1:33.041). Англичанинът бе със софт. Щофел Вандоорн пък излезе трети, на 1,115 сек от постижението на Хамилтън.
Люис свали най-доброто време до 1:32.532 мин. Карлос Сайнц пък изрази недоволство от Рено-то си: „Автомобилът е абсолютна каша. Много труден за каране.”
Hamilton is top dog for the time being 💪
He does two fastest sectors
But crosses the line just 0.008s shy of his previous best#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/lZCdPEk74J
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
Best not to draw too many conclusions from this session. It’s #FP2 that really counts, as it’s run in conditions that are more representative of qualifying and the race #BahrainGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 6, 2018
Пилотите се прибраха в бокса след 45 минути работа – моментът, в който отборите връщат един комплект гуми. Един от маршалите прибра в импровизираната пауза откъснало се колче. Фернандо Алонсо поднови работата малко след преполовяване на първите 90 минути за подготовка в Бахрейн.
Испанецът даде трето време преди Ботас да го върне една позиция назад, а Кевин Магнусен записа второ време. Секунди след това Ромен Грожан изведе Хаас начело в таблицата с 1:32.516 мин. Състезателите на Макларън и американския тим бяха с гуми суперсофт.
Alonso momentarily climbs to third with a run on Supersofts 🙌#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/OvIrxaPK80
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
.@McLarenF1 and @HaasF1Team showing their potential on the supersoft. Australia was no fluke. #BahrainGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 6, 2018
Хамилтън допусна грешка в бърз тур на десети завой и повреди предна лява гума при спирането. Все пак той продължи и излезе пръв, но съотборникът му Ботас го измести от челната позиция – 1:31.364 мин. Това време бе с почти секунда (0,908 сек) по-добро от постижението на Люис. Финландецът го даде с гуми софт. И двамата с Хамилтън все още нямаха обиколки със суперсофт през тази сесия.
.@Mario_Isola tells us that the track is quite clean and all three compounds are working well: obviously we have to wait until the end of the session to have detailed data about wear, degradation etc #FP1 #BahrainGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 6, 2018
Interesting to see the different patterns of tyre usage throughout this session. @alo_oficial has used only the supersoft in #FP1. @PierreGASLY has only used the soft. #Seb5 had only used the medium (up to now). Mixed bag for everyone else
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 6, 2018
Също със софт Райконен даде второ време (+0,094 сек). Фетел го последва (със софт), бе най-бърз в първия сектор, но на финала на обиколката бе по-бавен с 0,012 сек от съекипника си и зае трета позиция.
Четвърт час преди края на тренировката Рикиардо направи първи опит с гуми софт. Австралийският пилот на Ред Бул изпревари Ботас с 0,304 сек.
Пилотите на Мерцедес правиха финални серии през последните 10 минути от сесията с използвани гуми софт. И двамата допуснаха грешки в тези обиколки, а в таблицата не настъпиха повече размествания. Рикиардо остана най-бърз пред Ботас, Райконен, Фетел, Хамилтън, Грожан, Пиер Гасли, Сайнц, Магнусен, Хюлкенберг.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF FP1)
Three different teams in the top three 👀#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/9OsqzzVMgK
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018