Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари пред Мерцедес във втората тренировка в Бахрейн

Ферари пред Мерцедес във втората тренировка в Бахрейн

48
0
Гран при на Бахрейн,Сахир

Кими Райконен и Себастиан Фетел бяха на първа и втора позиция във вторатат петъчна свободна тренировка за Гран при на Бахрейн. Съперниците им от Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън се наредиха трети и четвърти.

В началото на втората сесия температурите бяха паднали – до 27 градуса на въздуха и 32 на пистата. Работата започна веднага след светването на зеления семафор като първите пилоти на пистата бяха Кевин Магнусен и съотборникът му Ромен Грожан. Датчанинът записа и първото време – 1:33.366 мин.

Кими Райконен излезе пръв след десетина минути с 1:30.689 мин. Втори бе Естебан Окон, следван от Шарл Льоклер и Нико Хюлкенберг. Макс Верстапен също се появи на трасето. Той пропусна цялата първа тренировка заради проблем в автомобила му и трябваше да наваксва с програмата. Маркус Ериксон пък изхвърча на трети завой, но успя да се върне на пистата и продължи.

Междувременно Верстапен (с гуми софт) излезе втори, на 1,445 сек зад Райконен. След това Даниел Рикиардо и Щофел Вандоорн го изместиха назад. Времето на австралиеца бе само с 0,062 сек по-слабо от това на Кими.

Ботас бе най-бърз с 1:30.447, веднага след което Фетел (със софт) свали до 1:30.041.

Хамилтън и Верстапен допуснаха грешки, при които излизаха от пистата. Англичанинът се прибра в бокса, но пилотът на Ред Бул остана на трасето с довода, че му трябват повече обиколки заради пропуснатото в първата сесия време.

Почти половин час след началото на тренировката Райконен започна опити с най-меките гуми за уикенда – суперсофт. Резултатът бе мигновен: 1:29.817 мин. Хамилтън и Ботас също се появиха на пистата със суперсофт. Финландският пилот на Мерцедес бе на 0,563 сек от Райконен – на трета позиция зад сънародника си и Фетел. Времето му бе близко до това, което постигна с гумите софт. Съотборникът му попадна на трафик и започна втори опит за бърз тур, в който пък настигна Магнусен. В крайна сметка Люис се нареди четвърти, на 0,655 сек.

Междувременно Фетел се доближи на 11 хилядни от секундата до съекипника си, като и бе с най-меките гуми. Валтери Ботас пък се оказа на пътя на Рикиардо и се оплака, че не е получил никаква информация, заради което вероятно е попречил на пилота на Ред Бул. Сергей Сироткин се завъртя, но попадна в асфалтирана зона за сигурност и се върна без проблеми на трасето.

В средата на сесията единствено Окон и Верстапен все още нямаха обиколки със суперсофт. В средата на сесията единствено Окон и Верстапен все още нямаха обиколки с най-меките гуми. От Пирели посочиха, че сесията хвърля светлина върху потенциални стратегии, като се има предвид, че до този момент пилотите на Ферари и Ботас са карали само със софт и суперсофт, а Хамилтън – с медиум и суперсофт.

Във Ферари бяха разделили програмата между състезателите си – Фетел правеше серии със софт, докато съотборникът му продължи да работи със суперсофт.

Екипите работеха в дълги серии през втората половина от тренировката без да гонят. Верстапен се обади по радиото, че е изхвърчал на десети завой, но без последствия. 20 минути преди карирания флаг Нико Хюлкенберг и Брендън Хартли бяха с гуми медиум, а всички останали – със софт или суперсофт.

От Заубер съобщиха на Шарл Льоклер, че трябва да гони времена от порядъка на 1:36 мин. Пилотът отговори: „Това не е постижимо.”

15 минути преди края на сесията Райконен се изтегли от пистата и спря след инструкция от бокса. „Да, да, опитвам се да намеря подходящо място”, каза Кими. Изглеждаше като че ли предна дясна гума не бе добре закрепена при спирането му в бокса. Стюардите съобщиха, че ще разгледат случая с болида на Райконен по-късно.