Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън изравни рекорда на Шумахер от 68 полпозишъна

Хамилтън изравни рекорда на Шумахер от 68 полпозишъна

43
0

Люис Хамилтън взе 68-ия пол позишън в кариерата си и така изравни рекорда по победи в квалификациите на Михаел Шумахер. Пилотът на Мерцедес спечели квалификацията на Спа, като на няколко пъти счупи рекорда на трасето и на финала направи феноменална обиколка за 1:42.553 мин. Гран при на Белгия пък ще е неговият старт №200 в F1.

Втори, съвсем не далеч като време на дългата 7 км писта, остана големият му съперник и лидер в шампионата Себастиан Фетел с Ферари. Той, също в края, го доближи максимално и изпревари Валтери Ботас с втория Мерцедес, който за части от секундата изпусна задницата на колата в решителния си тур. Четвърто време записа Кими Райконен, който след отлични тренировки в квалификацията бе спънат от сериозни вибрации в колата. Скудерията нямаше как да ги отстрани, а колите остават тази вечер в закрит парк.

Очаквано зад пилотите на Мерцедес и Ферари се подредиха момчетата от Ред Бул, като Макс Верстапен бе неизменно по-бърз от Даниел Рикиардо за радост на повече от 80 000 холандци, изпълнили прочутото трасе. Пръв от останалите се нареди на старта Нико Хюлкенберг с Рено, пред пилотите на Форс Индия Серхио Перес и Естебан Окон, а десети с злощастна повреда остана Джолион Палмър, който в Q2 бе седми. 

Преди старта на квалификацията механиците на Торо Росо още се бореха с повредата в двигателя на Дани Квят, но успяха да подготвят колата. Комисарите пък наказаха Фелипе Маса с 5 места назад, защото той не намали, когато сутринта руснакът получи повредата и бяха показани жълти знамена.

В бокса на Заубер се опитваха да отстранят повредата в ECU на Маркус Ериксон.

В първата част на квалификацията фаворитите от Ферари и Мерцедес започнаха с малко по-твърдите гуми – суперсофт. Фетел бе само с 0,041 сек по-бърз от Хамилтън. Кими записа трето време, на 0,454 от съотборника си, но се оплака от сериозни вибрации в задните гуми и се прибра в бокса. Пилотите на Ред Бул започнаха директно с ултрасофт и Верстапен изправи претъпканите трибуни на крака с третото си време пред Кими и Ботас. Междувременно от Ферари не бяха сигурни, че вибрациите в колата на Кими са следствие работата на гумите. Логично Рикиардо бе с шесто време, а Вандоорн и Алонсо бяха девети и десети, но бяха изместени от съперниците си по-назад, като все пак Щофел записа десето време с отличен тур в края на Q1. Всички освен пилотите на двата водещи тима бяха с ултрасофт.

От първия сегмент отпаднаха пилотите на Заубер, както и изненадващо тези на Уилямс. След интегрирането шасито на Маса, сега се появиха неприятности и със счупен елемент в корпуса на Ланс Строл.

Квят също не можа да продължи с нов проблем в работата на двигателя при спиране, докато Карлос Сайнц записа девето време.

Във втората част вече всички бяха с ултрасофт и най-бърз при първите обиколки бе Хамилтън. Той получи напътствия да внимава с излизането на Радийон и че това може да са му състезателните гуми, но и след грешка на Ставло бе най-бърз – 1:43.539 мин. Кими Райконен се оплака, че вибрациите продължават, но записа второ време (+0,161 сек) пред Ботас и едва четвърти бе Фетел. Верстапен отново успя да се подреди между пилотите на Ферари и Мерцедес и изпревари Себ, а Даниел Рикиардо отново бе шести.

4 минути преди края на Q2 Хамилтън откри и вторите опити в тази фаза, като видимо от тура минути по-рано имаше още много голям потенциал. С втората си обиколка слезе под 1:43 – 1:42.927 мин. Ботас също подобри времето си сериозно и стана втори. В Макларън опитаха стратегия Вандоорн да изтегли Алонсо на правата Кемъл, но испанецът загуби мощност в края на тура и бесен слезе от колата извън топ 10 с 11-о време. Сензационно седмо време записа Палмър с Рено пред Перес, Хюлкенберг и Окон. Заедно с Алонсо след Q2 отпаднаха Грожан, Магнусен, Сайнц и Вандоорн.

В решителната финална фаза пилотите на Мерцедес и Ферари излязоха на пистата заедно за първите опити, но точно в бързите им обиколки се повреди скоростната кутия в колата на Палмър и на последния завой бяха показани жълти знамена. Точно преди да дойдат фаворите обаче, пистата бе чиста. Този път и Хамилтън се оплака от известни вибрации, но отново бе най-бърз – 1:42.907 мин. Кими бе втори, като обаче бе по-бърз от Люис във важния втори сектор, и то с 0,3 сек! Ботас бе с трето време, а Фетел отново зад него. Очаквано следващите позиции бяха за Ред Бул, като Макс пак бе по-бърз.