Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Фетел и Хамилтън в първата сесия на Интерлагос

Верстапен пред Фетел и Хамилтън в първата сесия на Интерлагос

168
0
Интерлагос, писта Хосе Карлос Паче, Гран при на Бразилия
пистата Интерлагос; снимка: Пирели

Макс Верстапен бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Бразилия. Пилотът на Ред Бул изпревари Себастиан Фетел (Ферари) и Люис Хамилтън (Мерцедес). Съотборникът му Даниел Рикиардо се класира четвърти, следван от Кими Райконен и Валтери Ботас. Времената на първите трима в подреждането бяха в рамките само на 0,096 сек.

Никола Латифи зае кокпита на Серхио Перес във Форс Индия, Ландо Норис пък бе в Макларън-а на Фернандо Алонсо, а Антонио Джовинаци – в Заубер-а на Маркус Ериксон. Температурата на асфалта бе 27-28 градуса, а тази на въздуха – около 20. Гумите, които Пирели предоставя за уикенда на пистата Интерлагос, са медиум, софт и суперсофт. Даниел Рикиардо започна работа с най-твърдата смес. Австралиецът застана на изхода на питлейна няколко минути преди светването на зеления семафор. Той е с ново турбо и това означава наказание за него (5 места назад на грида).

Всички, с изключение на пилотите на Мерцедес, направиха опознавателни обиколки и се прибраха в бокса. Кими Райконен завъртя три тура, от които единият дори бе бърз и той даде време 1:20.666 мин (със суперсофт). Ландо Норис направи по-силна бърза обиколка със софт и записа 1:13.312. Той бе сам на трасето и успя да свали секунда от постижението си. Рикиардо, Райконен и Вандоорн се присъединиха към него на пистата и пилотът на Ред Бул бързо оглави класирането с 1:10.139 (суперсофт).

20-ина минути след началото пилотите на Ферари излязоха със суперсофт. Кими доближи Рикиардо на 0,287 сек, а след това 0,084 сек. Себастиан Фетел пък бе на 0,281 сек от постижението на австралиеца. В петата обиколка от серията си Райконен оглави подреждането с 1:10.086 мин.

Пиер Гасли имаше проблеми с управлението на своето Торо Росо. Междувременно Мерцедес започна програмата си, като Люис Хамилтън и Валтери Ботас бяха със суперсофт. Първите им бързи обиколки ги наредиха пети и осми, докато със същите гуми Макс Верстапен излезе втори. Със следващия си тур финландецът даде първо време – 1:09.939 мин. След това Верстапен го измести от челната позиция с 1:09.506.

Хамилтън се обади по радиото, за да съобщи, че ще са необходими промени по колата му заради недобър баланс. Малко след това англичанинът на свой ред оглави класирането – 1:09.423 мин. Серията му достигна девет обиколки като в рамките й имаше няколко блокирания на колелата. След прибирането в бокса обобщението му бе, че като цяло поведението на автомобила не е лошо с изключение леката нестабилност на предната част.

„Добре, Латифи ме блокира два пъти, трябва да е малко по-внимателен”, оплака се Ромен Грожан по радиото.

След кратко затишие, за да върнат отборите комплекта допълнителни гуми на Пирели, работата бе подновена – отново от Норис. Британецът (с гуми софт) пак бе сам на трасето. В Мерцедес разследваха теч на масло в колата на Ботас.

Хамилтън сложи нов суперсофт и се върна на трасето, където Кевин Магнусен излетя, но успя да продължи. През това време в бокса вече сглобяваха болида на съотборника му. Верстапен даде първо време 1:09.011 мин (със суперсофт). През това време Райконен правеше серия със софт, с които записа трето време, на малко над половин секунда зад пилота на Ред Бул.

Със суперсофт Фетел излезе втори, само на 0,049 сек зад Верстапен. Ботас на свой ред започна серия (със суперсофт) около четвърт час преди края на сесията.

По-малко от 10 минути преди края на тренировката Норис излетя от пистата. Малко след това Верстапен и Фетел отново бяха на трасето за последни серии. Хамилтън стори същото, като и тримата бяха с използван суперсофт, което предполагаше, че едва ли ще гонят бързи обиколки. При малко повече състезатели на трасето имаше и трафик, така че до размествания не се стигна и Верстапен остана най-бърз в тренировката.