Начало Formula 1 News Ботас с 0,003 сек пред Хамилтън във втората тренировка в Бразилия

Ботас с 0,003 сек пред Хамилтън във втората тренировка в Бразилия

14
0
Гран при на Бразилия,Интерлагос

Пилотите на Мерцедес бяха най-бързи във втората свободна тренировка преди Гран при на Бразилия. Валтери Ботас изпревари съотборника си Люис Хамилтън само с 0,003 сек. Себастиан Фетел с Ферари бе трети в подреждането, на 0,073 сек зад финландеца.

В началото на втората тренировка температурата на въздуха бе 21 градуса, а тази на пистата – 33. Кими Райконен започна работа с гумите медиум – най-твърдият тип, който Пирели предостави на отборите от Формула 1 за уикенда в Бразилия. Екипът на Ред Бул пък работеше по колата на Макс Верстапен заради теч на масло. Шефът на тима Кристиан Хорнер заяви, че се надява това да забави програмата на холандеца максимум с половин час.

Пилотите на Ферари оглавиха класирането в началото на тренировката. Фетел бе пръв с 1:09.990 мин (софт), докато Кими бе на 0,508 сек зад него с медиум.

„Вятърът се е усилил след първата сесия с около 5 км/ч”, съобщиха от Макларън на Щофел Вандоорн.

Фетел поиска от тима си да проверят автомобила му, тъй като дърпал надясно на правите. Междувременно Валтери Ботас бе записал второ време (+0,103 сек, медиум), Даниел Рикиардо – трето (+0,332 сек, софт), а Шарл Льоклер – четвърто (+0,805 сек, софт).

10 минути след светването на зеления семафор Нико Хюлкенберг катастрофира тежко и сесията бе спряна. Пилотът на Рено премина по бордюра и стъпи върху тревата на Жунсао, при което се завъртя и се удари в стената на изкачването към старт-финалната права. Той се обади по радиото на тима си, че е добре.

Маршалите отстраниха Рено-то от пистата за по-малко от 10 минути и тренировката бе подновена. Във Ферари започнаха проверка на окачването на автомобила на Фетел.

Люис Хамилтън даде второ време със софт – той бе на 0,097 сек зад постижението на Себастиан. Веднага след това Райконен бе най-бърз – във втора обиколка със суперсофт (1:09.508 мин). Рикиардо работеше сам за Ред Бул в този момент и бе пети, на 0,389 сек от постижението на финландеца (със софт).

Хамилтън изпревари Кими с 0,167 сек по-силно време, след което Фетел и Ботас сложиха суперсофт. Ферари-то бе с 0,015 сек по-бързо в първия сектор – Себастиан записа най-добро време от всички в тази част от пистата, но след това и двамата намалиха. Германецът продължи серията си и излезе пръв (с най-добри времена във втори и трети сектор) преди Валтери да го измести от челната позиция с 1:08.846 мин.

В Скудерията сравняваха отново двете версии на пода си в първата тренировка, след която решиха да останат с по-стария вариант.

Фетел съобщи на тима си, че нещо в автомобила му все още не е наред. Междувременно Рикиардо бе най-бърз в средния сектор, но загуби време в другите два и се нареди трети, на 0,318 сек зад Ботас.

Хамилтън на свой ред излезе със суперсофт и бе най-бърз в началния и последен сегменти на трасето. Загубите в средния обаче означаваха, че времето му бе второ по сила – само на 3 хилядни от секундата от това на съотборника му!

Верстапен се подготви да излезе на пистата в средата на сесията. Той бе с гуми софт и с първата си бърза обиколка се класира седми, на 1,001 сек зад Ботас.

Макс напредна с няколко десети и една позиция преди да се прибере в бокса. Съотборникът му, Валтери, Хамилтън и Фетел бяха в дълги серии с вече използвани гуми.

Половин час преди края на втората сесия се появиха предположения за дъжд по трасето. Кевин Магнусен съобщи за „малки капки”, докато Верстапен премина на суперсофт и още една позиция напред. Всички пилоти бяха на пистата с изключение на Фернандо Алонсо и катастрофиралия в началото Хюлкенберг.

Фетел обсъди по радиото с тима си евентуален проблем в задната част на колата си. Хамилтън пък каза, че нещо определено не е наред в неговата, като това се случи в 12-ата обиколка от дълга серия. Естебан Окон пък попита за пориви на вятъра и от питуола на Форс Индия му казаха, че има такива.

В самия край на тренировката Хамилтън заяви, че нещо в задната част на автомобила му не работи. След като от питуола на Мерцедес му съобщиха, че ще смени гуми, той поиска по-голяма промяна в настройките и получи отговор, че екипът не е готов. Англичанинът заяви, че би трябвало да са подготвени за всичко.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.