Люис Хамилтън триумфира в домашния си старт от Формула 1 – Гран при на Великобритания. Съотборникът му в Мерцедес Валтери Ботас пресече втори финала, а Кими Райконен бе трети. Пилотът на Ферари и съотборникът му Себастиан Фетел имаха проблеми със спукани гуми в последните обиколки на надпреварата. Германецът успя да финишира седми.
Типично английско време посрещна пилотите на трасето: 21 градуса на въздуха, 28 на пистата и облачно. Валтери Ботас, Кевин Магнусен, пилотите на Уилямс и Заубер бяха с гуми софт на грида, всички останали – със суперсофт.
Джолион Палмър спря по време на загряващата обиколка с проблем в brake-by-wire, отпадайки от домашния си старт във Формула 1 преди старта.
На старта Хамилтън се измъкна чисто, битката бе за местата зад него. Секунди преди да потегли Макс Верстапен се обади, че спирачките на Фетел пушат. Пилотът на Ред Бул се пребори за третата позиция, докато Кими Райконен запази втората. Фетел бе четвърти, следван от Нико Хюлкенберг, Естебан Окон, Ботас, Серхио Перес, Щофел Вандоорн, Фелипе Маса.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️LIGHTS OUT! 🚥
We are GO at the #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/BribjdhDkv
— Formula 1 (@F1) July 16, 2017
Пилотите на Торо Росо се удариха, като Карлос Сайнц директно отпадна. Двамата се обвиниха взаимно за инцидента, а на трасето излезе кола за сигурност. При завъртането си Квят закачи и Кевин Магнусен. Пилотът на Хаас съобщи на екипа си, че не усеща нещо да е повредено в колата му.
SAI walks away after his 50th F1 start ends on the first lap 😕#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/P15iOe61qX
— Formula 1 (@F1) July 16, 2017
Паскал Верлайн спря в бокса и сложи гуми медиум – най-твърдия тип, който бе на разположение по време на уикенда на Силвърстоун. След това пак мина през пита и взе софт.
Сейфти карът се прибра в петия тур (от общо 51). Рестартът премина без драми, в шестата обиколка Ботас вече бе шести. Даниел Рикиардо като че ли имаше проблеми с автомобила си. Райконен пък съобщи, че има грижи със задвижващата си система.
„Трябва да се грижим за колата. Подът има повреди“, обадиха се от Торо Росо на Квят. Руснакът получи наказание (преминаване през питлейна) заради опасно връщане на пистата.
Ботас пък вече бе пети, след като успя да изпревари и Хюлкенберг. До десетата обиколка Фернандо Алонсо, който бе последен на грида, бе 13-и, а Рикиардо – 14-и. Скоро австралиецът изпревари пилота на Макларън и продължи да си пробива път в колоната. Хамилтън пък бе на 2,6 сек пред Райконен, а Верстапен – на малко над 3 секунди зад финландеца.
Себастиан Фетел се залепи за Верстапен и започна да пробва атаки за изпреварване на Макс. Двамата последователно излязоха от трасето, но пилотът на Ред Бул удържа позицията си.
„Той да не иска да играем на блъскащи се колички?“, попита Верстапен по радиото.
LAP 16/51: TOP TEN
1 HAM
2 RAI
3 VER 📸
4 VET 📸
5 BOT
6 HUL
7 OCO
8 PER
9 VAN
10 MAS#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/pkxGv7KbHe— Formula 1 (@F1) July 16, 2017
LAP 14/51
📻VER: „I think he [VET] wants to play bumper cars“#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/atGoT8BpvK
— Formula 1 (@F1) July 16, 2017
Според Фетел Верстапен направил „още едно движение при спиране“. След това влезе в бокса в 19-ия тур и сложи софт. Верстапен бе в пита в следващата обиколка (софт), докато Рикиардо вече бе десети в колоната. Стратегията на Ферари се получи и Фетел бе пред Макс след излизането от бокса. Немският пилот на Скудерията освен това даде най-бърза обиколка, изпревари Хюлкенберг и стана четвърти – зад Хамилтън, Райконен и Ботас. От Ред Бул обясниха на Верстапен, че забавянето при смяната на гума е било заради проблем с гайка на едно от колелата.
Райконен също сложи софт при спирането си в пита в 25-ия тур. Лидерът в надпреварата Хамилтън стори същото в следващия, като и неговият избор бе за същия тип гуми. Люис се върна на трасето на сантиметри пред съотборника си Ботас (без питстоп), Кими бе трети.
Фетел и Верстапен вървяха четвърти и пети пред излезлия шести Рикиардо! Топ 10 допълваха Хюлкенберг, Магнусен, Окон и Перес.
Райконен съобщи, че нещо е разхлабено в кокпита му, докато Квят се обади, че усещането в болида му е като при счупено окачване. Данил смени гуми и се върна на трасето. Алонсо попита дали лява задна гума на колата му не е спукана, а от Макларън съобщиха, че не виждат проблем.
LAP 33/51
VET (P4) ↔️ HAM (P1) = 19.3 seconds#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/FwmbpDnGc8
— Formula 1 (@F1) July 16, 2017
Ботас спря в бокса в 33-ата обиколка (излезе четвърти – зад съотборника си, Райконен и Фетел), а в 34-ата от Алонсо за пореден път дойде съобщението: „Нямам мощност“. От Макларън го помолиха да прибере болида в бокса.
Междувременно Рикиардо бе сменил гуми (сложи софт), след което в рамките на около обиколка изпревари двете Форс Индии и Магнусен, излизайки на седма позиция. „Кой е следващият?“, попита австралиецът по радиото! Следващият бе Хюлкенберг – на 9,9 сек. От питуола на Ред Бул окуражиха Даниел, че е с половин секунда по-бърз от пилота на Рено.
9 обиколки преди финала Ботас настигна Фетел. Финландецът опита да го изпревари от външната страна на Стоу, но бе избутан настрани. Себастиан удържа позицията си през Вейл, но малко след това не можа да се противопостави на Валтери. Пилотът на Мерцедес доближи максимално съперника и на Хангар го задмина.
„Страхотна работа“, поздравиха от Мерцедес Ботас.
„Минимум говорене“, отговори Валтери.
Верстапен пък (пети в подреждането) се обади на екипа си, че предна лява гума. Грижи с гумите имаше и Фетел: „Предните са напълно изхабени, късат се от 20 обиколки.“
Райконен ядосано се оплака по радиото, че отборът му подава грешна информация. 4 тура преди карирания флаг разликата между Кими и Ботас бе около 5 секунди. В 49-ата обиколка Райконен спука предна лява гума и се прибра в бокса, откъдето излезе четвърти. Верстапен също бе в бокса, а Фетел излетя от пистата, също със спукана гума! Така Кими стана трети. Себастиан влезе в пита и след връщането на трасето успя да финишира седми.
LAP 51/51: PUNCTURE FOR VETTEL#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/XhdGm2Ksnl
— Formula 1 (@F1) July 16, 2017
#F1 @LewisHamilton took a record-equalling fifth #BritishGP victory in dominant fashion on home turf at @SilverstoneUK pic.twitter.com/JA2HwbNbTA
— FIA (@fia) July 16, 2017