Начало Formula 1 News Фетел на 0,187 сек пред Хамилтън във втората сесия във Великобритания

Фетел на 0,187 сек пред Хамилтън във втората сесия във Великобритания

8
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел бе най-бърз във втората тренировка преди Гран при на Великобритания. Той изпревари с 0,187 сек Люис Хамилтън, чийто съотборник в Мерцедес Валтери Ботас бе трети.

Ромен Грожан не взе участие в сесията заради катастрофата си в първата тренировка. Екипът му Хаас трябваше да смени шасито, съобщи шефът на тима Гюнтер Щайнер. Отборът имаше и други грижи, тъй като в паузата между тренировките трябваше да се погрижи и за изслушване при стюардите заради сбутването между Кевин Магнусен и Фернандо Алонсо. И двамата не бяха доволни един от друг.

Температурата на пистата се бе вдигнала до над 50 градуса. Близо 5 минути след началото на тренировката на трасето нямаше никого, докато Щофел Вандоорн не започна работа. Белгиецът съобщи, че има проблем с мощността, на което от Макларън отговориха, че е имало моментно прегряване, но след това всичко се е нормализирало.

Повечето екипи започнаха следобедната си програма с гуми медиум – средната по твърдост смес, предоставена им от Пирели за уикенда на Гран при на Великобритания. Другите две са хард и софт.

Четвърт час след началото Кими Райконен бе начело в класирането с 1:29.664 мин, следван на 0,178 сек от съотборника си Себастиан Фетел. Карлос Сайнц съобщи, че според него вятърът е със същата посока като сутринта. Междувременно Фетел излезе пръв с 1:28.856 и докато Кими вървеше в още по-бърз тур, Макс Верстапен катастрофира на излизането от Луфийлд. Холандският пилот на Ред Бул бе с гуми хард. Тренировката бе спряна, докато маршалите изтеглят автомобила му от трасето.

Райконен бе завършил бързата си обиколка и тя бе най-добрата от всички до този момент – 1:28.591 мин. Процедурата по преместването болида на Верстапен продължи десетина минути, след което тренировката продължи. Хамилтън бе трети, на 0,493 от постижението на Кими. След него бе съотборникът му в Мерцедес Ботас.

Люис подобри времето си и се качи втори, само на 0,085 сек зад Райконен, който от своя страна свали още от първото време – до 1:28.525 и 1:28.045. След това обаче Фетел (със софт) даде 1:27.552 (-0,493 сек).

При следващите серии Ботас записа второ време – на 0,357 сек зад Фетел. Райконен бе изместен трети, а Хамилтън бе четвърти – на 0,585 сек.

След това англичанинът се доближи до Себастиан на 0,817 сек, заемайки втората позиция.

Пиер Гасли спря своето Торо Росо с предполагаем проблем в скоростната кутия. Той успя да изтегли колата достатъчно настрани в една от отбивките, за да няма опасност на пистата и сесията продължи. От Торо Росо проявиха чувство за хумор, съобщавайки в Туитър за проблема на Гасли с добавката: „Странно навреме за началото на [мача] Уругвай-Франция”. Малко по-късно от Хонда съобщиха, че проблемът в колата на Гасли е свързан със задвижващата система.

Райконен трябваше рязко да намали при излизане от питлейна, за да не удари Ланс Строл пред себе си. От Уилямс пуснаха пилота си като че ли без да погледнат достатъчно внимателно за други пилоти.

Последните 20-ина минути от тренировката бяха за дълги серии от обиколки. По време на цялата сесия имаше излитания от трасето, но с изключение на Верстапен нямаше друга катастрофа. Фетел остана начело пред Хамилтън, Ботас, Райконен.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter