Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 eкипите ще имат допълнителен комплект гуми в петък в Испания

F1 eкипите ще имат допълнителен комплект гуми в петък в Испания

50
0
гуми,Пирели

Ревизираната версия на гумите хард ще бъде използвана в Гран при на Испания този уикенд. Целта на Пирели за промяната е да се даде възможност за по-голямо разнообразие в стратегиите на отборите. Всички останали смеси от гамата остават същите като досега.

В свободните тренировки екипите ще получат допълнителен комплект прототипни гуми хард. Идеята е да бъдат окуражени тимовете и пилотите да правят повече обиколки в сесиите вместо да се опитват да пестят за останалата част от уикенда. Те ще са различни от твърдата смес за другите сесии. Създадени са с акцент върху издръжливостта, за да може да се кара колкото се може по-дълго. Те ще са без каквито и да било обозначения.

В Испания въвеждаме ревизирана версия на гумите хард. Техните характеристики са по-близо до тези от 2012 г. Новите гуми са с по-широк работен температурен прозорец, въпреки че като представяне нивото е малко по-ниско от гледна точка на чистата скорост – обясни моторспорт директорът Пол Хембри. – Те би трябвало да позволят на отборите да прилагат по-голяма гама състезателни стратегии от преди в комбинация с другите смеси. Стигнахме до това решение, след като прегледахме данните от първите четири старта. Целта ни бе да подобрим спектакъла във Формула 1. Всъщност това е почти традиция вече за нас, тъй като въведохме ревизирана версия на хард в Испания и през 2011 г. – първата ни година в спорта. Очакваме медиум да са значително по-бързи и да бъдат използвани за квалификацията, докато хард вероятно ще са предпочетената състезателна гума. Освен това правилата позволяват и ще доставим допълнителен комплект прототипни гуми за свободните тренировки. Надяваме се това да осигури повече каране в петъчните сесии – допълни той.

Пистата до Барселона е много добре позната на отборите, които провеждат повечето си предсезонни тестове там. Тя е бърза, плавна и технична, изисква много от гумите. Износването по принцип е високо, тъй като температурите са значително по-високи, а повърхността – абразивна. Очаква се най-често използваната стратегия да е с три питстопа, както бе и миналия сезон.