Начало Формула 1 Люис Хамилтън спечели Гран при на Франция

Люис Хамилтън спечели Гран при на Франция

4
0
Гран при на Франция,Карлос Сайнц,Пол Рикар

Люис Хамилтън спечели Гран при на Франция. Пилотът на Мерцедес доминира в надпреварата на пистата Пол Рикар. Втори завърши Макс Верстапен (Ред Бул), а трети бе Кими Райконен (Ферари).

Гран при на Франция бе осми кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2018 г. F1 се завърна в страната, но състезанието се провежда на пистата Пол Рикар. Французите имаха трима пилоти на грида тази година – Пиер Гасли (Торо Росо), Ромен Грожан (Хаас) и Естебан Окон (Форс Индия).

Големите въпроси обаче бяха дали демонстрираното предимство на Мерцедес в квалификацията щеше се реализира и в надпреварата и дали Ферари щеше да успее в битката с различна стратегия от тази на основните си съперници.

20 минути преди старта температурата на въздуха бе 24 градуса, а тази на пистата – 41. В петък вятърът бе основен проблем заради променящата му се посока. Дъжд не даде възможност за работа в третата свободна сесия в събота. По време на квалификацията имаше капки дъжд, но не заваля. Според прогнозата имаше шанс това да се случи в състезанието, но изглеждаше, че стартът ще е на сухо.

На старта Люис Хамилтън тръгна чисто и поведе. Валтери Ботас и Себастиан Фетел обаче се сбутаха, докато Макс Верстапен излезе втори.

Карлос Сайнц се нареди трети, следван от Даниел Рикиардо, Кевин Магнусен, Шарл Льоклер, Кими Райконен, Ромен Грожан, Серхио Перес, Нико Хюлкенберг. Фетел се прибра в бокса за нов нос и директно сложи гуми софт. Ботас също се добра до пита със спукана задна лява гума.

При инцидент във втората половина на колоната отпаднаха двама от тримата французи на грида – Окон и Гасли. На трасето излезе кола за сигурност. Стюардите пък съобщиха, че разглеждат удара между Фетел и Ботас.

В четвъртата обиколка (от 53) Верстапен съобщи за още отломки по трасето. В началото на петата състезанието бе рестартирано, като междувременно Хамилтън се бе уверил, че инцидентът в началото няма нищо общо с него.

Фернандо Алонсо се завъртя, но успя да се върне на трасето и да продължи. Райконен изпревари Льоклер и зае шестото място, а пилотът на Заубер трябваше да се отбранява и от Грожан.

Фетел започна да си пробива път напред в колоната. В рамките на две обиколки той се справи с петима съперници и в осмия тур бе на 12-а позиция – зад Щофел Вандоорн. Немският пилот на Скудерията бързо се справи с белгиеца. Ботас пък бе 13-и.

Рикиардо взе третото място от Сайнц в 10-ата обиколка, а стюардите наказаха с 5 секунди добавено време Фетел за инцидента от началото на надпреварата.

Райконен също изпревари състезателя на Рено, а до 12-ия тур Фетел вече бе в топ 10. Хамилтън водеше с аванс от 3,6 секунди пред Верстапен.

Грожан бе разследван за спечелване на предимство при излизане от пистата в първата обиколка. Стюардите проверяваха и Сироткин – за ненужно бавно каране зад сейфти кара.

В 19-ата обиколка Фетел вече бе шести. Ботас се движеше малко по-назад – 11-и, докато в челото Хамилтън увеличи с около секунда преднината си спрямо Верстапен. Над трасето се появиха облаци.

Грожан се оплака по радиото, че Ботас го избутал от пистата при маневрата му за изпреварване. От Макларън съобщиха на Алонсо, че очакват дъжд след около 20 минути.

Льоклер се обади на тима си, че нещо не е наред с гумите му.

В средата на състезателната дистанция (26 обиколка) Верстапен влезе в бокса, сложи софт и излезе четвърти – пред Фетел, чийто гуми бяха вече на 24 тура. Разследването на Сироткин приключи със същата санкция като на Себастиан – 5 секунди добавено време. За станалото с Грожан нямаше да има по-нататъшни действия.

В 29-ата обиколка Рикиардо бе в бокса за смяна на гуми. Австралиецът също сложи софт и бе пети след връщането си на трасето, зад Фетел. Уикендът за Форс Индия приключи с прибирането на Серхио Перес в бокса с вероятен проблем в задвижващата система.

Грожан отново се оказа разследван – този път за причиняване на инцидент в първата обиколка. Стюардите бяха доста бързи и за пореден път наложиха санкцията от 5 секунди добавено време.

Спиранията в бокса продължиха. Льоклер сложи суперсофт. Хамилтън на свой ред мина през пита в 33-ия тур, механиците монтираха на колата му софт. Англичанинът излезе зад Райконен и пред Верстапен.

В следващата обиколка Кими също бе в бокса, като той взе суперсофт. Рикиардо пък задмина Фетел и редът в колоната се установи: Хамилтън начело, следван от Верстапен, Даниел, Фетел, Райконен. Топ 10 допълваха Ботас, Хюлкенберг, Сайнц, Вандоорн, Магнусен.

В 39-ата обиколка Райконен изпревари Фетел и зае четвъртата позиция. Льоклер опитваше да се върне в топ 10 и задмина Хартли за 11-ото място.

Ботас се забави в бокса, където влезе в 40-ия тур. Там отиде и Фетел в следващата обиколка, като той сложи ултрасофт.

В 47-ата обиколка Райконен атакува Рикиардо за третата позиция и успя да го задмине. Алонсо пак смени гуми, след като по-рано бе изразил искрено недоумение за какво точно кара.

Три тура преди финала Ланс Строл отпадна от състезанието със спукана предна лява гума. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, а малко след това Хамилтън видя пръв карирания флаг. Верстапен бе втори, последван от Райконен, Рикиардо, Фетел, Магнусен, Ботас, Сайнц, Хюлкенберг, а Шарл Льоклер взе последната точка.