Отборите от Формула 1 трябва да спрат да контролират пилотите си, ако спортът иска да ги превърне отново в герои. Това заяви шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер във връзка с намалелия към спорта интерес след поредната среща на отборните началници на Хунгароринг. Те обсъдиха отлива на зрители на фона на почти 40-процентното намаление на публиката на Хокенхайм и катастрофалните в някои страни телевизионни рейтинги.
Една от теориите за случващото се в спорта е, че пилотите са твърде скучни. Изискванията на отбори, спонсори и партньори налагат тотален контрол върху тях и казаното от всеки състезател. Общото желание е да се избегне негативно отразяване и това кара състезателите да говорят машинално, без да казват нещо съществено.
– Трябва да позволим на пилотите да изразяват чувствата си в по-голяма степен, без това да бъде посрещано с критики. Необходимо е да позволим характерите им да се покажат. Те имат мнения и е нужно да ги окуражим, за да виждаме повече истинските състезатели – обясни Хорнер, цитиран от Аутоспорт.
Според него увеличеното излъчване на радио съобщения по време на квалификациите и състезанията създава усещането за преобладаващо управление от питуола. Хорнер обясни, че по този начин зрителите придобиват усещането, че пилотите просто следват инструкции вместо сами да контролират надпреварите си и даде за пример представянето на Фернандо Алонсо, Люис Хамилтън и Даниел Рикиардо в Унгария.
Именно на пистата до Будапеща се развихри поредният спор между пилоти – тези на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг. По време на състезанието от екипа се обадиха на англичанина да пропусне съотборника си. Хамилтън отказа, а след финала шефовете на тима се впуснаха в пространни обяснения какво се е случило. Изпълнителният директор (бизнес) на отбора Тото Волф заяви, че Нико е можел да спечели, ако Хамилтън го бе пуснал, като същевременно надълго и нашироко коментира колко сложно било състезанието и колко трудни решения трябвало да бъдат взети. Той повтори, че двубоят между пилотите на екипа се ожесточава с напредване на шампионата. Обясни също така, че в отбора обмислят дали да не издават повече заповеди от бокса.
Председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда от своя страна заяви, че тимът бил изпаднал в паника. Поставен под напрежение, екипът бил сбъркал с нареждането към Хамилтън, който пък абсолютно правилно отказал да се подчини. Самият Лауда обаче бе недоволен – и не го скри – от поведението на Люис след Гран при на Монако по-рано този сезон. В същото време той критикува постоянното оплакване на пилотите (като цяло във Формула 1) по радиото един от друг – като това на Алонсо и Себастиан Фетел на Силвърстоун.
В Унгария пък Хорнер обвини медиите, че се съсредоточават върху негативните аспекти от спорта. По-късно той заяви, че твърдението му остава в сила, тъй като трябвало фокусът да е върху надпреварите.