Начало Formula 1 News Рикиардо пред Фетел и Верстапен в първата тренировка на Хунгароринг

Рикиардо пред Фетел и Верстапен в първата тренировка на Хунгароринг

6
0
Гран при на Унгария,Пирели,Хунгароринг

Даниел Рикиардо бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Унгария. Пилотът на Ред Бул изпревари Себастиан Фетел (Ферари) с 0,079 сек, а съотборникът му Макс Верстапен остана на 0,088 сек. Състезателите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас се наредиха пети и шести зад класиралия се четвърти Кими Райконен.

Температурата на трасето наближаваше вече 40 градуса при 26-27 на въздуха. Пилотите на Ред Бул (с най-твърдите гуми за уикенда – медиум) първи записаха времена, като Макс Верстапен даде 1:19.280 мин. Кими Райконен (с ултрасофт) подобри постижението на холандеца с почти половин секунда. Даниел Рикиардо пък се обади, че е изтървал задната част на болида си в края на обиколката.

От Пирели отбелязаха, че през 2017 г. от първата тренировка до последния квалификационен сегмент времената са се подобрили с 2,210 сек.

Верстапен се доближи на 0,067 сек до Райконен. Валтери Ботас се нареди трети (+0,618 сек) пред Люис Хамилтън (+0,688) и Рикиардо (+0,802). Фернандо Алонсо премина по бордюрите на четвърти завой, но успя да се върне на трасето. Испанецът се обади по радиото, за да съобщи, че Ланс Строл (Уилямс) изобщо не го видял на трасето. Пиер Гасли също излетя от пистата, като той стъпи на тревата. Пилотът на Торо Росо овладя автомобила си и продължи.

Половин час след началото на сесията Ботас (със софт) оглави класирането с 1:18.470 мин. Фетел започна серия с ултрасофт и подобри това постижение с 0,252 сек.

Маркус Ериксон съобщи, че има проблем със скоростите и почти веднага след това почти се завъртя. Пилотът на Заубер избегна удар в мантинелите. Гасли съобщи, че няма никакво сцепление на задните гуми. Същото каза по радиото и Ромен Грожан – състезателите определено се бореха да овладяват автомобилите си на прашното трасе.

Фетел свали още най-доброто време – до 1:17.997 мин. Верстапен се завъртя на излизането от първи завой, след което се обади по радиото, за да каже, че всичко е наред. Хамилтън пък блокира колелата на почти същото място.

От Хаас съобщиха, че са открили теч в болида на Грожан и започнаха да търсят проблема.

След няколко проблемни ситуации на трасето Хамилтън направи чист бърз тур и даде време, което бе само с 0,039 сек по-бавно от това на Фетел. Ериксон отново се завъртя – този път изхвърча настрани при излизането от четвърти завой. Шведът отново някак избегна предпазните бариери, но премина през тревата.

Райконен подобри постижението си с нов софт и бе трети, на 0,322 сек от съотборника си. Нико Хюлкенберг спря на трасето с повреда в Рено-то си.

Фетел отново свали най-доброто време – до 1:17.692 мин, като по време на обиколката едва не връхлетя върху по-бавно движещия се Алонсо. Верстапен се доближи само на 9 хилядни до немския пилот на Ферари, след което Рикиардо (със софт) оглави подреждането с 1:17.613 мин.

Алонсо се опитваше да направи чиста обиколка, но резултатът от бавните обиколки бяха „ледено студени гуми” според собственото му определение. Пилотът на Макларън бе 11-и, на над 2 секунди от най-силното постижение.

В самия край на сесията Райконен получи предупреждение по радиото за вероятен проблем със задните спирачки. Инструкцията от питуола бе да охлади колата колкото може, докато се връщаше в пита. Брендън Хартли пък бе последният завъртял се на пистата.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter