Отборите на Мерцедес и Ред Бул от няколко седмици водят разгорещен спор относно гъвкавостта на крилата си. Шефът на тима от Бракли Тото Волф обвинява съперниците, че използват огъващо се задно крило, което подобрява значително скоростта им. Тимът от Милтън Кийнс обръща внимание на предната част на F1 W12. Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер дори каза вчера, че ако колата му е с толкова гъвкав елемент, на мястото на Волф би си затварял устата. Съветникът на отбора на Дитрих Матешиц Хелмут Марко най-често прави изявления по адрес на Мерцедес и сънародника си и всичко това се превръща в истинска сага в медиите. Подобно напрежение обаче е точно онова, от което Формула 1 има нужда, смята Герхард Бергер.
„Страхотно е!“, заяви Бергер по повод публичната разправия между Мерцедес и Ред Бул. „Формула 1 има нужда точно от това.“
„Спортът се нуждае от подобни истории, следователно такива хора са му необходими. Хелмут Марко е уникален – крайно остър, но с огромна воля и сила. Начинът, по който движи екипа напред, е изключителен за човек на неговата възраст. И ходи на всички състезания!“
„Ники [Лауда] помогна много на Тото в началото, но същевременно е задължително да се отбележи, че Волф просто е изключителен мениджър. Той усъвършенства всичко, по което работи във Формула 1“, допълни бившият пилот от Гран при.
Вторият ден от уикенда за Гран при на Азербайджан може да донесе ново развитие по отношение на разправията за крилата. Волф каза, че ще прегледа данните от тренировките преди да реши дали от Мерцедес ще подават протест. Смята се, че ако се стигне дотам, това може да предизвика ответен удар от страна на Ред Бул. Засега няма индикации друг отбор да възнамерява да подава възражения. Андреас Зайдл от Макларън обясни, че в първия ден и без това няма смисъл от подобно действие, тъй като крилата могат да се сменят впоследствие. Това означава, че е възможно да има протести след състезанието.
A clear road in front 😎 It’s Q U A L I day for the #AzerbaijanGP ⏱🇦🇿 pic.twitter.com/MmvTzhkXBW
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) June 5, 2021