Интересът към F1 се увеличава благодарение на младите пилоти в спорта, сподели Стефано Доменикали. В интервю за Гадзета дело спорт президентът и главен изпълнителен директор на Формула 1 обясни също така, че се обмисля даването на допълнителни точки за „Голям шлем“ при провеждането на съботни спринтови надпревари. Под „Голям шлем“ се има предвид спечелването на полпозишън, спринта и Гран при състезанието.
„Формула 1 отдавна не е преживявала такъв ръст в интереса, както в момента. Това се отнася за младото поколение, което следи надпреварите отскоро. Младите пилоти говорят на езика на връстниците си, активно използват социалните мрежи за разлика от по-възрастните си колеги“, обясни Доменикали
„Понастоящем в шампионата има млади и талантливи състезатели, които могат да служат за образец в много отношения. Те разбират и чувстват, че имат сериозни отговорности. А енергията и целеустремеността им ни радват много.“
„Формула 1 пък задължително трябва да е в челните редици по отношение развитието на технологиите. Мнозина бяха против, когато през 2014 г. се заехме с електрифициране на задвижванията. Сега обаче хибридните ни задвижващи системи са най-развити от съществуващите подобни агрегати. Длъжни сме да се грижим за ефективността, така че хибридите ще останат и в бъдеще.“
Доменикали каза също така, че и заводските отбори ще имат полза от работата при ограничен бюджет.
В Гран при не разчитат единствено на състезателите за увеличаване популярността на спорта и тази година ще се проведе експеримент със спринтова надпревара в събота. Първият уикенд, в който ще има такова състезание, ще е този във Великобритания.
„Този формат ще създаде повече съдържание за телевизиите и ще позволи на организаторите да поддържат интереса на публиката в течение на няколко дни“, каза Доменикали. „Освен това обмисляме начисляването на допълнителни точки за успелите да завоюват „Голям шлем“: полпозишън, победа в спринтовия старт и победа в Гран при-то. Ако експериментът премине успешно, то този формат може да се приложи за онези стартове, отличаващи се с най-славна история.“
Преди да оглави F1 Доменикали работи в Ауди и Ламборгини, след като по-рано бе начело на Ферари в Гран при. На въпрос в каква степен опитът от автомобилните производители помага за ръководенето на Формула 1, той отговори, че по-добре разбира техните нужди.
„Тази работа ми позволи да разбирам по-добре особеностите в работата на автомобилните производители, техните нужди и сега прилагам познанията, трудейки се във Формула 1.“
„Нямам лични амбиции. Чувствам отговорност да направя шампионата по-екологично ориентиран – в това се старая да убедя всички акционери. Не по-малко важна за постигане на дългосрочна стабилност е и икономическата страна на нещата. Затова сме длъжни да провеждаме състезания, които са интересни и привлекателни. Задължително е да се стараем да заинтересоваме публиката с нещо ново. Ако решим тези задачи, то ни очаква прекрасно бъдеще“, каза Доменикали.
View this post on Instagram