Начало Формула 1 Хамилтън на 0,2 сек пред Фетел в първата тренировка в Монако

Хамилтън на 0,2 сек пред Фетел в първата тренировка в Монако

1
0
Себастиан Фетел

Люис Хамилтън с Мерцедес записа най-добро време в първата тренировка по улиците на Монте Карло. Той изпревари с 0,196 сек големия си съперник в шампионата тази година Себастиан Фетел (Ферари). Трето време даде Макс Верстапен с Ред Бул, чийто механици смениха пода на колата му за броени минути, а RB13 показа очаквано добро темпо по тесните улици и благодарение на серия от нови елементи като новото двойно Т-крило в края на перката зад пилота.

Четвърти и пети останаха Валтери Ботас с втория Мерцедес и Даниел Рикиардо (Ред Бул). Шести, без да ползва най-меките гуми ултрасофт и карайки само със суперсофт, се нареди Данил Квят (Торо Росо). Неговият автомобил също е с много промени, а в тима решиха изобщо да не ползват най-меките гуми, защото имат само 9 комплекта от тях при 3 суперсофт. Изборът при Мерцедес е същият този уикенд, но шампионите предпочетоха да направят по една серия с чифт ултрасофт като Люис завъртя 27 тура с тях, докато преките съперници от Ферари и Ред Бул пробваха по два чифта ултрасофт.

Кими Райконен остана седми, след като бе един от закачили мантинелите пилоти, а зад него се подредиха пилотите на Форс Индия. Между тях бе Карлос Сайнц с второто Торо Росо. 

Завърналият се на мястото на Фернандо Алонсо британски пилот Дженсън Бътън записа 14-то време пред пилоти като Ромен Грожан, който обаче отново имаше проблеми със спирачките и ги блокира на Сен Дево. В самия край на класирането пък останаха Маркус Ериксон с обновения болид на Заубер (той бе спрян от проблем в трансмисията) и Нико Хюлкенберг, който имаше неприятности със задвижващата система.

Тренировката започна при отлично време и температура на асфалта, която се покачи от 27 до 38 градуса в хода й. Необичайно пилотите започнаха работа и трите типа гуми за уикенда – софт, суперсофт и ултрасофт. Шампионските коли на Мерцедес бяха със средно твърдите суперсофт и направиха серии с тях от 11 и 12 обиколки. В рамките на стинтовете те подобряваха времената си, като Ботас слезе до 1:15.111 мин, а Люис бе на почти секунда, но в последния си тур се доближи на 0,231 сек.

Макс Верстапен бе от пилотите, започнали директно с най-меките гуми ултрасофт и след 7 тура бе на около половин секунда. След като направи 7-8 обиколки, той вдигна темпото и направи мини стинт на 0,2 сек от Ботас. След това обаче облиза мантинелата и гумата му леко започна да губи налягане. Малко по-късно се оказа, че има и счупен под, най-вероятно от новите бордюри, за които толкова се говори тези дни. Съотборникът му Дани Рикиардо също бе близо и двамата изместиха Люис четвърти в началото, а в края на серията си от цели 16 тура с ултрасофт австралиецът бе най-бърз в тези първи опити, като слезе под границата от 1:15 мин на обиколка – 1:14.884 мин.

Пилотите на Ферари, както и колегите си от Ред Бул, започнаха работа директно с ултрасофт, но Кими закачи мантинелите още в началото на първата си серия, а Фетел постепенно вдигаше темпото и след десетина тура на свой ред регистрира ново топ време – 1:14.289 мин.

Бътън пък започна с най-твърдите софт. Той направи дълга серия – 17 обиколки, за да свикне с новите коли и гуми. Дженсън и съотборникът му Щофел Вандоорн имаха първоначално проблеми с блокиране на спирачките, а програмата за изпитания на нови детайли бе много сериозна.

Дани Квят записа топ време от пилотите с гуми суперсофт, а след като изминаха повече от 30 минути след началото пилотите на Мерцедес сложиха ултрасофт и бързо доближиха времето на Фетел на по-малко от 0,1 сек. В четвъртия тур от ползването им Хамилтън подобри резултата на Себ, записвайки 1:13.945 мин. Ботас пък слезе до 1:13.828 мин в пета обиколка, демонстрирайки, че наистина Мерцедес  са на верен път при загряването на гумите. След още по една обиколка Люис още подобри времето и стигна 1:13.429 мин. Така демонстрира, че въпреки по-дългата си база Мерцедес не са обречени изобщо в Монако.

В средата на тренировката Фетел сложи и втори комплект ултрасофт от общо 10, които има като свой избор този уикенд. Рикиардо също взе нови ултрасофт от общо 11 и бе много близо до Себ, но на над половин секунда зад Мерцедес. Отново обаче след 7-8 тура темпото на германеца се подобри и той записа второ време, между пилотите на Мерцедес, а Дани ги доближи плътно.

След като бързо смениха пода му, на трасето се върна и Верстапен, който също с нов комплект утрасофт даде трето време след Хамилтън и Фетел, но пред Ботас и Даниел Рикиардо.

Резултатите обещават отново интересна битка и игра с гумите, които да дадат по-голямо предимство от късата или дълга база на двата водещи болида в момента.