Начало Формула 1 Фетел супер бърз във втората тренировка, Мерцедес – не

Фетел супер бърз във втората тренировка, Мерцедес – не

2
0

Лидерът в световния шампионат Себастиан Фетел направи най-бързата обиколка в днешната втора тренировка за 75-ата Гран при на Монако и даде надежда на тифозите за първа победа на Ферари на прочутото трасе от 16 години. Последният успех за червените тук постигна Михаел Шумахер през 2001 г. Фетел не просто бе по-бърз от всички с 0,5 сек, но и направи отлична серия от 24 обиколки с комплекта гуми ултрасофт, с които записа топ времето – 1:12.720 мин, чупейки новия рекорд на трасето, записан от Люис Хамилтън тази сутрин. Второ време след обяд постигна Даниел Рикиардо, изпреварил съотборника на Фетел Кими Райконен. Австралиецът демонстрира, че наистина Ред Бул имат по-добър шанс на бавното трасе. Отлична скорост и четвърти и пети резултат записаха пилотите на Торо Росо Данил Квят и Карлос Сайнц – в първата сесия те караха само с по-твърдите гуми суперсофт.

Шампионите от Мерцедес имаха проблеми днес да накарат и двата меки типа гуми да работят добре и останаха с осмо и десето време (съответно Люис Хамилтън и Валтери Ботас). И двамата обаче бяха съсредоточили 100% усилията си за добра работа на по-дългата си кола в повече обиколки с повече гориво. Но все пак ясно се видя как Фетел постигна топ тур след две обиколки, а те след 7-8 върху нагрятата до 45 градуса настилка. Хамилтън направи 23, а Ботас 25 тура с по един комплект ултрасофт и по 7 и 9 със суперсофт, като темпото отстъпваше на средния ритъм на Фетел от около 1:16.5 на тур, но до събота и неделя има още много време и ще се правят промени.

Времето малко се влоши в паузата между тренировките в четвъртък – свободните сесии в Монако се провеждат ден по-рано от обичайно. Температурата на въздуха бе почти 22 градуса, тази на пистата – 42. Със светването на зеления семафор и работата започна, а първите времена се появиха броени минути след началото на тренировката. Нико Хюлкенберг бързаше да навакса пропуснатото в сутрешната сесия време и записа 1:19.009, което бързо бе свалено до 1:14.642 от Щофел Вандоорн (с гуми ултрасофт). Изборът на гуми в началото на сесията бе между супер- и ултрасофт.

10 минути след старта на изпитанията Естебан Окон бе първият пилот, който удари бариерите (при пристанището). До този момент тренировките вървяха без сериозни инциденти. Окон успя да върне колата си в бокса.

Джолион Палмър получи съобщение по радиото да спре, след като забеляза дим да излиза от задната част на колата. Стартът на уикенда в Монако не е добър за Рено, след като Хюлкенберг загуби цялата първа сесия с предполагаем проблем в задвижващата система.

Междувременно пилотите на Торо Росо оглавиха класирането. Данил Квят записа 1:13.331, подобрявайки най-силното постижение на Люис Хамилтън от сутринта. Съотборникът му Карлос Сайнц бе на 0,376 сек зад него. Състезателите на Ферари и Мерцедес започнаха работа с гуми суперсофт, като бяха на повече от секунда назад.

Маркус Ериксон изтърва Заубер-а си при казиното, но някак си успя да я върне на трасето и да продължи.

Верстапен се настани между Квят и Сайнц, докато Хамилтън се обади по радиото: „Тези гуми не работят много добре. Отнема цяла вечност, докато загреят.”

Ботас и Люис стигнаха четвърта и пета позиция със своите суперсофт, съответно на 1,076 и 1,088 сек от Квят. Фетел и Рикиардо ги изместиха назад (съответно суперсофт/+0,724 и ултрасофт/+0,774). Половин час след началото на сесията австралийският пилот на Ред Бул оглави подреждането с 1:13.280 мин (0,051 сек по-добро време от това на Квят).

Райконен се появи на пистата с ултрасофт и с първата си бърза обиколка с този тип гуми излезе трети (+0,202). След това се доближи на 3 хилядни от секундата до Рикиардо.

При първите турове на пилотите на Мерцедес с ултрасофт пък Ботас се нареди осми, а обиколката на Хамилтън бе повлияна от трафик, но въпреки това той изпревари съотборника си. Фетел на свой ред излезе начело – с 1:12.759 (ултрасофт, -0,521 от времето на Рикиардо). В Мерцедес продължаваха да се борят с гумите – не можеха да загреят добре нито суперсофт, нито ултрасофт (при серии от 7 до 10 тура).

След изтичането на почти час от тренировката се случи и първият сериозен инцидент. Ланс Строл катастрофира пред казиното. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, но минута по-късно сесията бе спряна, докато Уилямс-ът бъде прибран. Пилотът бе невредим.

Мерцедес и Ферари използваха края на сесията за изпитания в дълги серии. Мерцедес натрупаха по 13-14 тура с ултрасофт. Кими бе с гуми на 18 обиколки, Фетел – на 12, като поддържаха равномерно темпо. Сериите им продължиха, като Себастиан направи 24 с един комплект ултрасофт без видими следи от износване.

До края на тренировката в класирането не настъпиха размествания.