Начало Формула 1 Фетел най-бърз и в последната тренировка

Фетел най-бърз и в последната тренировка

2
0

Себастиан Фетел записа отново най-добро време и в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Монако. Най-добрият му тур пак бе рекорден, по-бърз от този на съотборника му във Ферари Кими Райконен с цели 0,345 сек. Трето време на 0,435 сек записа Валтери Ботас с Мерцедес, който изпревари Макс Верстапен (Ред Бул) и съотборника си в тима на Сребърните стрели Люис Хамилтън, който обаче не ползва два чифта ултрасофт като колегите си, а прави проби само с един.

Шесто време постигна Даниел Рикиардо, който пък получи повреда в системата за генериране на енергия при спиране в края. Зад него се подредиха пилотите на Торо Росо Карлос Сайнц и Данил Квят, чието представяне както и в първите тренировки бе впечатляващо. Следващите места заеха Кевин Магнусен (Хаас), Щофел Вандоорн, Серхио Перес, Дженсън Бътън, Естебан Окон, като разликите помежду им бяха много малки, а с близки времена, но традиционно с проблеми в Монако бяха и пилотите на Уилямс.

След като Мерцедес не намериха вярната посока в промените на настройките в четвъртък, последните 60 минути има много важно значение особено за тях. Но и всички останали трябваше да търсят още по-добро представяне и работа с гумите.

С чудесното представяне от първия ден Ферари напуснаха пита с най-твърдите гуми за уикенда – софт. Бързо провериха промените за днес и условията на трасето с температура на асфалта 36 градуса. Настилката не бе чиста, защото вчера след работата на пилотите от съпътстващите серии всичко бе отворено от ранния след обяд.

Без да губи време Ботас започна работа веднага с ултрасофт, същото направиха и пилотите на Рено, които на свои ред имаха проблеми в четвъртък.

Преди началото на тренировката от Макларън Хонда съобщиха, че са сменили MGU-H и турбото в колата на Фернандо Алонсо, карана този уикенд от Дженсън Бътън. Това бяха 5-ти компоненти в нея и това означава 15 места назад на старта за Дженсън. Сменени компоненти имаше и в колата на Щофел Вандоорн, но този път без наказание, като тимът трябваше да търси в тази тренировка варианти за настройки при различна стратегия, особено за Дженсън.

След опознавателния тур със софт Фетел и Кими сложиха също ултрасофт и Кими излезе начело, подобрявайки постиженията на Ботас и Хамилтън, но всички времена бяха на 1:13.5 при почти секунда по-силно постижение на Себастиан в четвъртък. Важно бе, че Хамилтън и Ботас записаха добри времена след два тура и след това направиха серии от над 10 обиколки. Райконен и Фетел вдигаха скоростта и бяха на 0,035 един от друг. Точно в 9-ата си обиколка Люис даде ново най-добро време, но когато и пилотите на Ферари стигнаха до 9-та обиколка с ултрасофт, те отново бяха по-бързи, като Фетел слезе до 1:12.890 мин. Така времето на Люис в първите серии с ултрасофт бе подобрено с 0,340 сек. В същото време пред Ботас се подредиха Верстапен и Квят, като и от двете коли на клана Ред Бул този уикенд се очакват топ резултати предвид типа на трасето. Дани при това трябваше да внимава в използването на нови спирачки. След 12 направени обиколки с първия комплект Верстапен записа второ време, между пилотите на Ферари, давайки надежда за още по-интересна битка в квалификацията днес.

Вандоорн записа отлично седмо време, изпреварвайки дори Рикиардо, но тепърва предстояха пълните симулации на квалификационни обиколки в къса серия.

Малко след средата на времето Ботас пръв напусна пита с втория комплект ултрасофт и започнаха същинските проби на квалификационни серии. Фетел и Райконен също сложиха нови гуми и записаха зашеметяващи турове веднага слез излизането от бокса – 1:12.558 за Себ, Кими бе на 0,317! Вторият тур на немския пилот бе още по-бърз – 1:12.395 мин! Така топ времето на Ботас се оказа на 0,6 сек, дистанция, а Люис бе зад съотборника си, но още не бе с втория чифт ултрасофт. Отново в деветата обиколка на втория комплект Валтери най-после поне подобри времето на Верстапен и стана трети на 0,435 сек от новото топ време на Фетел.

8 минути преди края младият Естебан Окон се заби в мантинелите на втория S около басейна след, като преди това закачи оградите и счупи окачването! Бе наложен режим на VSC и това провали последните обиколки на всички. Естебан се оплакваше още преди това от трудности в контрола на предната част. В голяма степен инцидентът повлия най-много на пилотите на Ред Бул, които бяха в дълги серии с втория чифт ултрасофт, какъвто Люис реши да не използва. За Биковете нещата приключиха още по-неприятно с повреда в системата за генериране на енергия при спиране, като педалът на спирачката бе на пода и Рикиардо спря колата на Сен Дево.