F1 може да увеличи броя на спринтовете в бъдеще. Главният изпълнителен директор Стефано Доменикали намекна, че иска да види повече такива надпревари в следващите календари на Формула 1. Тази промяна обаче първо трябва да бъде съгласувана с ФИА по време на някое от следващите заседания на Комисията за F1.
Понастоящем F1 има шест състезателни уикенда, в които се провеждат спринтове. Техният брой беше удвоен в началото на миналата година. Спринтовете се провеждат на определени писти, които предлагат повече екшън и възможности за изпреварвания
Миналия уикенд се проведе първия спринт за 2024 г. в Китай. Победител в кратката надпревара стана Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул спечели и основното състезание в Шанхай по убедителен начин. Така той добави още едно трасе, на което е печелил поне един старт.
Следващият спринтов уикенд е в Маями. Уличното трасе ще приеме за първи път такава надпревара, след като влезе в календара на F1 преди две години. Останалите спринтови уикенди са на добре познатите писти в Австрия, Остин, Сао Пауло и Катар.
Спринтовете бяха посрещнати със смесени чувства от пилоти и фенове. Допълнителните състезателни сесии в сравнение със свободните тренировки като цяло повишиха интереса, но също така увеличиха натоварването върху персонала на всеки един F1 тим.
Тази година спринтовият формат в F1 отново беше променен. Сега отборите вече могат да правят корекции на автомобилите между спринтовото състезание и квалификацията за Гран при. Това се разглежда като стъпка в правилната посока.
Спринтът в Китай беше малко по-интересен в сравнение с предишните такива, макар че беше спечелен отново от Верстапен. Всичко това още повече окуражи Стефано Доменикали. Главният изпълнителен директор на F1 предположи, че има основание в бъдеще да има още повече спринтове.
„Спринтовата квалификация беше страхотна в тези невероятни условия. Имахме много каране и екшън [в дъжда]. Длъжни сме да се уверим, че всеки уикенд има някакъв екшън на пистата. Така ще уважим феновете, които идват тук и искат да се забавляват“, заяви Доменикали пред Sky Sports F1.
На въпроса дали това може да означава повече спринтове в бъдеще, той отговори следното: Защо не? Бих казал, че това е чудесно, защото поддържа напрежението всеки ден. Това също така е нещо, което ще се обсъжда в бъдеще.“
„Ще видим как ще протекат останалите спринтово през тази година. Това със сигурност е тема, която искам да обсъдим в следващата комисия за F1“, продължи италианецът. „Трябва да избегнем всякаква възможност за ситуация като тази в Япония, при която автомобилите не се движат [заради метеорологичните условия].“
„Това не е добре за хората, които идват по трибуните, за да видят пилотите. Сигурен съм, че отборите ще разберат, че трябва да намерим правилните решения“, завърши Стефано Доменикали.
Самият Верстапен е от най-яростните критици на спринтовите състезания. Наскоро пилотът на Ред Бул обаче призна, че актуализираният формат е сериозно подобрение. Той също така добави, че F1 Формула 1 не бива да приема това като причина за увеличаване на броя на спринтовите състезания в бъдеще.
„Спринтовият формат беше по-добър. Бих казал, че е малко по-просторен“, заяви Верстапен. „Но нека не прекаляваме и с това, защото вече правим 24 състезания годишно, шест от които са и спринтови.“
„Разбирам го. Предполагам, че се продава по-добре и има по-добри цифри по телевизията. Но от друга страна това също така е и по-голям стрес за механиката и всичко останало. Нека нека не мислим, че сега ни трябват 12 такива състезания, защото това ще се отрази и на хората, работещи отборите“, добави пилотът на Ред Бул.
This time last week: Our first Sprint of the season 🤩#F1 #F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/5AwPEsW9lA
— Formula 1 (@F1) April 27, 2024