Начало Избрани Малайзия не е близо до завръщане в F1

Малайзия не е близо до завръщане в F1

543
0
Сепанг, Малайзия
Сепанг, снимка Мишлен

През последните няколко години, календарът на F1 претърпя редица промени. Появиха се няколко нови състезания като Катар и Саудитска Арабия. Също така имаше и такива, които се завръщат след дългогодишна пауза.

Примери за това са надпреварите в Нидерландия и Имола. Все още предстоят чисто нови събития в американските градове Маями и Лас Вегас. Но според коментарите на главния изпълнителен директор на пистата Сепанг, завръщането на Гран при на Малайзия изглежда малко вероятно.

Проведено за първи път през сезон 1999, състезанието отпадна от календара на F1през 2017. В последната надпревара на трасето Макс Верстапен изпревари Люис Хамилтън по пътя към втората победа в своята кариера. 

Международната пистаСепанг“ все още е редовно място за провеждане на надпревари и тестове от MotoGP. Трасето край Куала Лумпур запазва сертификата си от клас 1 на ФИА и е била обявена за потенциален заместител на мястото за провеждане на Гран при през 2020 и 2021 г. Тогава спортът опит да разшири календара си, който бе драстично променен поради пандемията от COVID-19.

След премахването на Русия се отвори едно свободно място в тазгодишния календар на F1. От друга страна последните коментари на шефа на пистата Ажан Шафриман Ханиф изглежда подсказват, че Сепанг не е близо до завръщане в световния шампионат. 

Малайзия ще даде приоритет на възстановяването след пандемията от коронавирус

„Трябва да погледнем цялостната картина. Един кръг от F1 трябва  да бъде от полза не само за компанията, но и за страната по отношение на брандирането, възможността за осигуряване на възможности за заетост, развитието на таланти и други, казва Ажан Шафриман, цитиран от малайзийската правителствена информационна агенция Бернама.

„Когато плащаме за сравнително високите организационни права на F1, възвръщаемостта трябва да е висока като цяло, а не само от гледна точка на пистата.“

Maлайзия не е ключов пазар за F1

С рекордните 23 Гран при, планирани за сезон 2022, включително новите състезания в Маями и Лас Вегас, които ще се проведат през следващите две години, Малайзия изглежда не е ключова област за растеж на Формула 1. Главният изпълнителен директор Стефано Доменикали по-рано тази седмица изтъкна важността на развитието на американския пазар.

През последните години спорта обърна по-голямо внимание на Близкия изток. В момента регионът е домакин на четири Гран при, за които се твърди, че се плащат едни от най-високите такси за провеждане в календара.

Гран при на Малайзия бе първото състезание от F1 в Азия, което не се провеждаше в Япония. Страната е домакин на няколко забележително момента. Най-известните са първият успех на световния шампион Кими Райконен през сезон 2003, съкратеното от мусони състезание през 2009 г. и пренебрегването на отборните заповеди от Себастиан Фетел да не изпреварва Марк Уебър за лидерството през 2013 г.