Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Забраниха на F1 отборите да работят през 2020 по колите за 2022...

Забраниха на F1 отборите да работят през 2020 по колите за 2022 г.

1825
0
F1 2021
графика: Либърти Медия

Световният моторспорт съвет на ФИА (WMSC – World Motor Sport Council) прие редица допълнителни промени в правилата за Формула 1 за 2020 г. Те са продиктувани от факта, че шампионатът все още не е започнал заради пандемията от COVID-19. Целта на промените е да помогне на екипите да се справят с предизвиканата от коронавируса криза.

Едно от основните решения е забраната през 2020 г. за аеродинамично развитие на автомобилите, предназначено за колите от 2022-ра

Новите технически правила, които трябваше да влязат в сила през 2021-ва, бяха отложени с година заради пандемията. Допълнителното ограничение е с цел намаляване на разходите.

„За да се предотврати тестване, имащо за цел развитие за сезон 2022, от 28/03/2020 до 31/12/2020 [в аеродинамичните тунели] може да се извършват изследвания само на мащабни модели, които съответстват на техническия регламент за колите през 2020 или 2021 г.”

„Не могат да се извършват изпитания в тунелите с автомобили с геометрия, която частично или изцяло е съвместима и/или по същество произтича от техническите F1 регламенти за 2022-ра.“

Същите ограничения важат и за компютърните симулации (CFD – Computational Fluid Dynamics) за изграждане колите за 2022-ра.

С решенията на WMSC бе одобрено официално постигнатото споразумение за определяне на календара

Отборите се съгласиха да отстъпят това право на ФИА и Либърти Медия. При подреждане на стартовете двете администриращи спорта организации няма да търсят съгласие от екипите.

Ако броят стартове през 2020 г. пък падне до и под 14, се въвеждат нови ограничения за броя задвижващи системи.

„Всеки пилот ще може може да използва не повече от 2 двигателя с вътрешно горене, 2 MGU-H, 2 турбокомпресора, 2 батерии, 2 контролни електроники и 2 MGU-K. Ако броят на стартовете падне до и под 11, то се разрешават не повече от 2 двигателя с вътрешно горене, 2 MGU-H, 2 турбокомпресора, 1 батерия, 1 контролна електроника и 2 MGU-K”, се казва в крайното изявление.

Сред решенията на съвета е и това, че системата DAS (Dual Axis Steering) на Мерцедес ще е забранена през 2021-ва. Устройството бе забелязано по време на предсезонните тестове в Барселона и предизвика редица дискусии.