Пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, Пиер Гасли, Ник де Врис, Ландо Норис, Логан Сарджън и други състезатели от Формула 1 изразиха подкрепа за намаляване на тренировките по време на състезателен уикенд. Идеята бе споделена от президента на Формула 1 Стефано Доменикали. Впоследствие говорител на ръководството на спорта от страна на Либърти Медия уточни, че се търсел начин тренировките да станат по-значима част от уикенда. Доменикали иска във всяка сесия да има битка за нещо – точки, бонуси, така че да се привлича в по-голяма степен вниманието на зрителите.
„Няма никакви тестове, но според мен една сесия е достатъчна за всички ни и за работата, която е необходима за продължаване на развитието ни. Формула 1 е върхът в автомобилния спорт. Никой няма желание да кара само автомобила, който се появява в началото на годината без възможност да изпитва нови неща. Понякога в това е красотата – имаш 60 минути, изпробваш нещо, развиваш, постигаш напредък. Ако веднага се пристъпи към сесия, в която се дават точки или някакви други награди, то вероятността да се изпитват новости е значително по-малка“, коментира Ръсел, който е и директор на асоциацията на пилотите.
„Съвсем без тренировки не става. Очевидно е, че колкото повече сесии има, толкова повече се изглажда всичко. Толкова по-удобно се чувстваш в колата. Не смятам за правилно Формула 1 да има три пъти повече сесии, отколкото Формула 3 и Формула 2. Те би трябвало да получават повече време за каране, още повече, че имат и по-малко състезания и нямат възможност да тестват често“, допълни Ръсел
Ръсел каза също така, че не е бил поддръжник на идеята за спринтове в F1, но сега се наслаждавал на тези къси надпревари.
„Определено не ни трябват три тренировки“, съгласи се Пиер Гасли.
„Винаги можеш да се трудиш по някакви фини детайли. Но като цяло една или максимум две сесии са напълно достатъчни“, допълни пилотът на Алпин.
What are these two up to…? 😅😅#AusGP #F1 @PierreGASLY @GeorgeRussell63 pic.twitter.com/8rbxeIelur
— Formula 1 (@F1) March 30, 2023
Нико Хюлкенберг предпочитал по-малко тренировки още от младежките формули. Логан Сарджънт посочи, че три едночасови сесии са истински лукс. Американецът е дебютант във Формула 1 този сезон.
„Съвсем различно е, особено като идваш от F1, където трябва да поемаш рискове далеч по-рано (през състезателен уикенд), отколкото сега ми се налага. Като новак нямам против да карам в две-три тренировки. За по-нататък не мисля, че ще са ни нужни три“, добави състезателят на Уилямс.
„В малките формули бяхме свикнали на една сесия. Мисля, че можем да се справим с по-малко“, сподели Ник де Врис от Алфа Таури.
Ландо Норис (Макларън) посочи едновременно, че една тренировка е твърде малко за младежките серии, както и че бюджетите за тях са безумни
„Още от моето време там цената, която плащаш, за да си в тези шампионати срещу направените обиколки е просто безумна. Шокиращо е какви пари са необходими само, за да имаш някакъв шанс да стигнеш до F1. Наистина е глупаво. И би било добре те да имат повече тренировки“, коментира още Норис.
Люис Хамилтън е на мнение, че е необходимо да се мисли за варианти при формата на уикендите.
„Експериментът със спринтовете според мен беше хубав. Има места, където няма да се получи – като Монако например. Можем обаче да направим нещо по-динамично за места като Монако. Да потърсим решение, което да ангажира повече феновете. На мен ми харесва форматът на уикендите със спринтове, през които има една тренировка. Според мен времето може да се разпредели по-добре“, каза още Хамилтън.
Междувременно рейс директорът на F1 Нилс Витик издаде още една забрана в бележките си преди Гран при на Австралия. Той предупреди отборите, че не е позволено механиците да се катерят по питуола
Това се прави обикновено от екипите, чийто пилоти завършват в топ 3. Механиците ги поздравяват от питуола, докато състезателите пресичат финалната линия.
Смята се, че „вдъхновението“ за напомнянето е това, че почти целите отбори на Ред Бул и Астън Мартин се покатериха на питуола в Джеда. Според Витик това е опасно. В случай на нарушение стюардите ще бъдат уведомявани.