F1 пилоти се обявиха против забраната за изпреварвания в бокса. Според тях трябва да се намери по-добро решение, което да елиминира проблемите с възпрепятстването по време на тренировките и квалификациите.
Вчера състезателният директор на F1 Нилс Витик издаде забрана за изпреварванията в бокса на пистата Яс Марина. Решението му дойде след действията на Макс Верстапен във втората свободна тренировка. Трикратният световен шампион изпревари няколко болида на изхода към тунела и дори заяви колегите си да се „размърдат“ малко
Действията на Верстапен не нарушаваха правилника, заради което той не бе разследван. От друга страна фактът, че това може да създаде опасност заради тесния бокс, бе взет под внимание от рейс контрола.
Случката с Верстапен накара Витик да наложи тази забрана. Това обаче доведе до дълги колони с автомобили по време на квалификацията. В даден момент състезателният инженер на Верстапен Джанпиеро Ламбиазе отбеляза, че ситуацията е „очевидно по-добра“ от проблема, който трябваше да бъде решен.
Ограничението бе въведено в отговор на правилото за максимално време за обиколка, което бе въведено по-рано тази година. То имаше за цел да се справи с проблема на пилотите от F1, които се редят на опашка в края на обиколката. Това на свой ред можеше да попречи на останалите и да доведе до опасни ситуации.
Верстапен заяви, че пилотите да дали съгласието за забраната на изпреварванията на изхода от бокса. Той обаче смята, че F1 трябва да продължи да търси начини за по-добро контролиране на този проблем в бъдеще
„В момента все още нищо не е перфектно, така че трябва да измислим по-добро решение. Ще продължим да мислим какво е то“, сподели Верстапен.
Пиер Гасли също се съгласи, че е необходимо да се вземат мерки след проблема, наблюдаван в петък. Пилотът на Алпин смята, че има какво да се подобри по отношение на правилата в F1, използвани на Яс Марина
„В петък бяхме близо до това да видим как предното крило и задните гуми се докосват. Излизането и влизането в бокса обикновено не са места, които трябва да се използват за борба за позиция дори по време на състезание“, каза Гасли.
„Опитваме различни процеси, за да избегнем възпрепятстването на пистата. Тогава това предизвиква и други ситуации, каквито наблюдаваме в момента. Всички се забавят в бокса, за да са сигурни, че ще пресекат линията на излизане от бокса на шест секунди зад автомобила отпред.“
„Това е просто един вид страничен ефект от всичко, което правим. След края на годината съм сигурен, че ще прегледаме всичко и ще видим кое е най-доброто за следващия сезон“, добави еднократният победител в F1.
Не всички пилоти от F1 смятат, че правилото си заслужава да бъде променено. Ландо Норис се изказа особено негативно за последната ревизия на квалификационния правилник.
„Мисля, че това е ужасно правило. Работата е там, че трябва да го има заради другото глупаво правило, което ни накараха да спазваме.“
Според Норис, забраната за изпреварване на изхода от питлейна може да предизвика неприятно сцени в някои ситуации. „Ако има червен флаг и остават три минути, ще видим поне три автомобила, които ще могат да направят една обиколка. Не знам, просто трябва да се върне начинът, по бяха нещата преди това“, коментира пилотът на Макларън.
Is he high or what? Tf overtake at pitlane https://t.co/bObXCo8ZBk
— Muhd Zakwan ☝️ (@muhdzakwan03) November 24, 2023