F1 продължава да надгражда мисията си за постигане на нулеви емисии на въглероден диоксид до 2030 г. Шампионатът представи нови инициативи и свеж брандинг, които популяризират усилията й.
През 2019 г. спортът обяви цялостен план за устойчивост и зелена кампания. Неговата цел е да доведе F1 до нулев нетен въглероден отпечатък до 2030 г.
In November 2019, F1 announced its plan to be Net Zero Carbon by 2030 🍃
Today, we’re excited to provide an update on progress towards that goal#F1 pic.twitter.com/jGMK7RoRBz
— Formula 1 (@F1) June 27, 2022
Екологичното начинание е резултат от тясното сътрудничество на Ф1 и ФИА с експерти по устойчивост, за да се разработи постижим план за намаляване на емисиите от състезанията за Гран при.
В актуализираната си програма F1 заявява, че се стреми да изпълни своя план. Световният шампионат има за цел да покаже на следващото поколение фенове как иновациите и работата в екип могат да се справят с предизвикателствата на нашето време.
През последните три години F1 вече намали въглеродните емисии чрез операции за дистанционно излъчване. Това е ход, който на свой ред позволи на компанията да намали превоза на товари. Преработените контейнери за превоз на товари означават, че за транспортирането на оборудването могат да се използват по-ефективни самолети.
В допълнение, офисите на F1 в Лондон вече използват 100 % възобновяема енергия.
Друга стъпка към намаляването на емисиите е въвеждането на горивото Е10. То съдържа 10 % етанол. В момента F1 работи активно с главния партньор Арамко, както и с всички основни производители на горива в спорта. Целта е разработване на 100% устойчиво гориво, което да бъде въведено със следващата формула на двигателите в спорта през 2026 г.
Устойчивото гориво може да се използва и при серийни автомобили с нормални двигатели с вътрешно горене. То ще бъде изпробвано в класовете F2 и F3 през следващите години.
Тъй като F1 продължава да се стреми към устойчивост, бяха добавени нови инициативи.
Спортът се стреми да регионализира календара си за 2023 г. Така може да се оптимизира логистиката на пътуванията и товарния транспорт. Също така иска да проучи инициативи за намаляване на въглеродните емисии за феновете, пътуващи до състезанията.
F1 ще споделя дейностите си за намаляване на въглеродните емисии от цялата си общност, за да гарантира, че всички участници разбират по най-прозрачен начин стремежа на спорта да постигне целите си за нулеви въглеродни емисии.
Накрая, F1 ще популяризира усилията си за устойчивост с нов брандинг. Toй ще бъде представен по време на Гран при на Великобритания тази седмица и ще се появи в района на падока и питлейна.