F1 продължава с плана си да бъде с нулеви въглеродни емисии до 2030 г. Ръководството на световния шампионат публикува първия си доклад за въздействието върху околната среда. В него се разкрива, че спортът е на път да постигне целите, заложени в стратегията му за устойчивост.
Presenting… our first Impact Report 📊
◾️ What we’re doing to meet our Net Zero by 2030 goal
◾️ The activities delivered to increase diversity and inclusion across our sport
◾️ How we’re inspiring the next generationTap below to learn more 👇#F1
— Formula 1 (@F1) April 16, 2024
Кампанията на F1 за нулеви емисии до 2030 г. стартира преди близо две години. Тя има за цел да намали с 50% абсолютните въглеродни емисии в сравнение с базовата 2018 г. Това включва намаляване на потреблението на енергия в съоръженията на F1, състезателните събития и всички пътувания и логистика между тях. Формула 1 също така се ангажира да въведе надеждна стратегия за компенсиране на останалата част от емисиите си
Пълният набор от данни за 2023 г. все още не е наличен. Въпреки това днес беше публикуван последният доклад за въздействието на F1. Световният шампионат е намалил отделянето на вредни емисии с 13% в периода 2018- 2022. В докладът подробно се описва най-новите инициативи на сериите, които помагат за постигането на тази цел.
В миналогодишния доклад, който не включваше 2022-ра, F1 обяви намаление на емисиите със 17%. Сезонът през 2022 г. включваше едно състезание повече, отколкото през 2021 г. Миналата година календарът също се състоеше от 22 състезания, докато сега включва рекордните 24.
През 2022 г. F1 обяви, че логистиката и пътуванията между отделните състезания съставят 72% от базовия й въглероден отпечатък. Сега шампионатът твърди, че логистичният аспект на провеждането на календар с 24 състезания означава, че тази област е около 49% от нейния отпечатък.
От F1 твърдят, че са в ход няколко инициативи за смекчаване на въздействието от разширяването на календара. Преди време Формула 1 премина към използването на към по-ефективни товарни самолети Боинг 777F. След това основният логистичен партньор на спорта DHL предостави нови 18 камиона, задвижвани с биогориво. Целта на това нещо беше да се намали емисиите в европейските състезания от календара на спорта.
Преструктурирането на календара в останалите части на света също е ключова част от по-нататъшното рационализиране на логистиката. В момента това нещо все още е в процес на разработка. Твърди се, че преместването на Гран при на Япония през април е една от промените, които помагат да се оптимизира потокът от товари от Австралия и Китай до началото на следващите кръгове
„Устойчивостта е един от най-важните фактори за нас не само като спорт, но и като бизнес. Вече не е достатъчно просто да предлагаме страхотно действие и състезания на пистата. Трябва да гарантираме, че го правим по устойчив начин, за да може спортът ни да процъфтява дълго в бъдещето“, сподели Стефано Доменикали.
„Повече от 70 години F1 прави нововъведения и оказва влияние върху обществото. Свидетели сме на това как великите умове и технологии на спорта оказват положително въздействие в много различни области. Сега превърнахме този опит и разбиране в устойчивост.“
„Ние сме глобален спорт с над 700 млн. фенове по целия свят Това ни дава чудесна платформа за създаване на промяна и влияние върху тези, които гледат и се занимават с F1. Те трябва да предприемат действия и да оставят свое собствено положително наследство. През последните четири години постигнахме значителен напредък. Продължаваме да се фокусираме върху целите си и се вълнувам да видя въздействието, което можем да окажем.““, завърши CEO-то и президент на Формула 1.
Did you know… F1 cars create over 4000kg of downforce at top speed 🤯
The latest episode in our F1 Explained series focusses on aerodynamics 🧐#F1 | Tap the clip to watch more ⤵️
— Formula 1 (@F1) April 15, 2024