F1 програмите за елиминиране на вредните емисии са повърхностни, заяви специалист, работещ за Грийнпийс. Формула 1 работи с цел до 2030 г. спортът да няма вредни емисии. Програмата се споменава често. Организаторите на стартовете от календара на световния шампионат имат различни инициативи, свързани с нея.
„За Формула 1 това е някакъв тип работа по отношение на климатичните промени, докато всъщност е крайно повърхностно“, коментира пред ДПА политологът Бенджамин Стефан, който работи за Грийнпийс.
„Ако F1 не иска да използва идеята като смокинов лист, то трябва да преосмисли цялостно карбоновия отпечатък, който оставя. Първенството би трябвало да е по-сбито вместо да се провеждат 24 старта и огромни групи от хора и материали да летят по цял свят, какъвто е планът за догодина.“
„Технологиите от Формула 1 освен това не ни придвижват напред по отношение на революцията в мобилността. Това изпраща погрешно послание. Досега програмите на спорта в това отношение според мен са чисто козметични. Не са нищо повече от подвеждане. Двигателите с вътрешно горене, дори да са толкова ефективни в F1, са остаряваща технология. Синтетичните и биогоривата не са решение, защото са прекалено късно. В настоящия си вид Формула 1 се изолира от останалия свят“, допълни политологът.
Себастиан Фетел има най-сериозна позиция по отношение опазването на околната среда и климатичните промени. Виждането на четирикратния световен шампион обаче се различава от това на политолога
„Не искам да се ограничават нечии свободи, но наложително ли е да летиш до Ню Йорк за три дни? Има хора, за които това всъщност е необходимост. Но само за забавление? Аз съм последният човек, който би желал да ограничи когото и да е за каквото и да е. Необходимо е обаче да се вижда голямата картина и колко хора вече страдат от климатичните промени“, посочи Фетел.
„Карането на нещо с бензинов мотор на мен все още ми доставя удоволствие. От друга страна, разбирам хората, които виждат климатичните промени като екзистенциална заплаха. Според мен обаче е важно да говорим не за забрани, а да подчертаваме алтернативите. Моторите например могат да работят със синтетично гориво. Не съм фен на биогоривата. Не ми допада идеята земята да се използва за култури, от които да се произвеждат. Но автомобилите и мотоциклетите могат да бъдат запазени.“
„Друг начин е да се подобри трафикът в градовете. Градският транспорт може да е с подобрено, по-плавно действие. Заедно с възможностите за влаков транспорт това може да елиминира в много случаи необходимостта от използване на кола или самолет. В един момент и мнозинството ще се съгласи с това, когато нещата станат видими. Много хора не разбират необходимостта от подобрения. Първоначално промените ги плашат. Иска се въображение“, каза още Фетел.
View this post on Instagram