Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екълстоун определи новите правила за горивото в F1 като смешни

Екълстоун определи новите правила за горивото в F1 като смешни

170
0
Гран при на Австралия,старт

Бърни Екълстоун определи новите правила за горивото във Формула 1 като смешни след дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия.

Пилотът на Ред Бул загуби второто място в домашния си старт, след като стюардите установиха, че многократно е превишавал максимално допустимия дебит от 100 кг/ч. Отборът му ще обжалва решението, като се очаква случаят да бъде разгледан към края на април. То обаче бе пореден повод за 83-годишния управляващ търговските права на спорта да изрази недоволството си от новите правила и Формула 1 такава, каквато е в момента.

Цялото това правило на мен ми изглежда малко като майтап. Това не е състезание за издръжливост. Ако нещо контролира използваното по време на надпревара гориво, няма нужда да се постановява колко бензин може да използваш в дистанцията. Ако използваш твърде много, то просто ще свърши. Изглежда достатъчно просто, а ако не е, то би трябвало да бъде – заяви Екълстоун.

Англичанинът използва случая, за да заклейми още веднъж преминаването към 1,6-литрови V6 турбодвигатели:

Правилният подход бе изобщо да не се въвеждат тези мотори. Това не е състезание за издръжливост – има едно друго нещо за такива надпревари, казва се Льо Ман. Ние сме в бизнеса със забавления. Много от феновете нямат и най-малка представа какви са агрегатите. Ако се бяхте качили на някоя трибуна миналата година и бяхте попитали с по колко цилиндри са моторите, колко души щяха да ви отговорят? Хората не знаят и не им пука. Искат да гледат състезания, не технически постижения. Запалянковците харесваха миналогодишните агрегати. Нямаше нужда от промяна.

Бърни допълни, че съжалява, задето е излязъл прав, но болидите не звучат като състезателни коли. Той говорил с президента на ФИА Жан Тод и му казал, че трябва да се провери дали има начин да се промени звукът.

Не знам дали е възможно, но е нужно да се проучи. Да минат първите надпревари и ще прегледаме нещата. Не можем да чакаме цял сезон. Иначе ще закъснеем безвъзвратно. С мен вече се свързаха някои организатори, които заявиха колко са недоволни. Говорих с Лука ди Монтедземоло и той ми каза, че никога не е получавал толкова имейли с оплаквания, че това вече не е F1 – допълни Екълстоун. – Ако организаторите заявят „не съм купил това и няма да плащам за него” или „няма да плащам толкова много”, или нещо подобно, ще имаме повод за притеснение. Даваме на отборите процент от приходите, така че ако получим по-малко, то и доходите на екипите ще паднат. Това ще им струва пари.

В началото на годината – още след първия предсезонен тест, който се проведе на пистата Херес в Испания – Бърни бе категоричен, че новата Формула 1 е пълен фарс. Тогава той също каза, че не е имало нужда от нови двигатели в спорта.