Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес начело във втората тренировка в Русия

Мерцедес начело във втората тренировка в Русия

63
0
Люис Хамилтън

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас заеха първа и втора позиция във втората свободна тренировка за Гран при на Русия. Зад тях се класираха състезателите на Ред Бул, като Макс Верстапен изпревари Даниел Рикиардо. Съперниците им от Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен заеха пета и шеста позиция в подреждането.

Петима пилоти са с нови задвижващи системи (или компоненти в тях) за уикенда в Сочи. Макс Верстапен се върна към B-версията на Рено и е с изцяло нов агрегат. В болида на Даниел Рикиардо са сменени двигателят с вътрешно горене, турбото, MGU-H и MGU-K. Хонда е с подобрен мотор за екипа на Торо Росо. Фернандо Алонсо също е със сменен агрегат за Гран при на Русия.

Алонсо се появи пръв на пистата в началото на сесията. Ландо Норис бе в неговия кокпит за първата тренировка и испанецът веднага започна работа следобед, за да навакса. С него на трасето бе съотборникът му в Макларън Щофел Вандоорн, както и пилотите на Хаас Ромен Грожан и Кевин Магнусен, за които сутринта бе потвърдено, че ще останат в американския тим и през следващия сезон. Алонсо и Магнусен работеха с гуми софт, а Вандоорн и Грожан – с ултрасофт, с каквито излезе и Себастиан Фетел. 

Немският пилот с лекота оглави класирането в първите минути от тренировката с време 1:35.382 мин. Малко след това Макс Верстапен (с хиперсофт) излезе пръв с 1:34.433, което свали до 1:34.164. После и Валтери Ботас изпревари Фетел и даде второ време. Финландският състезател на Мерцедес бе с нов ултрасофт и с почти половин секунда по-бавен от Макс. Със същия тип гуми Даниел Рикиардо и Люис Хамилтън бяха четвърти и пети, докато Кими Райконен със софт бе шести – на 1,475 сек от постижението на Верстапен. 

Фетел се обади по радиото, че усеща вибрации в автомобила си при определена скорост. Хамилтън се доближи само на 0,081 сек до Верстапен.

След това Ботас оглави таблицата при първата си серия с хиперсофт – с 1:33.584 мин. Съекипникът му подобри това време с 0,036 сек, след като също сложи най-меките гуми, предоставени от Пирели за уикенда. Валтери пък излезе много настрани на последния завой и едва не изтърва автомобила си.

Хамилтън продължи серията си с хиперсофт, която достигна шест обиколки и успя да свали още от времето си. Англичанинът постигна 1:33.385 мин. В класирането първите шест места бяха заети последователно от пилотите на Мерцедес, Ред Бул и Ферари – съответно Хамилтън, Ботас, Верстапен, Рикиардо, Фетел, Райконен. Пиер Гасли с Торо Росо бе седми.

Ботас и Верстапен продължиха работата на пистата след кратко спиране в бокса. Финландецът продължи с хиперсофт, докато пилотът на Ред Бул сложи ултрасофт. С това като че ли квалификационните симулации приключиха и идваше ред на дългите серии в подготовка за състезанието. С ултрасофт бе следващият стинт и за Хамилтън. Изборът на Ферари бе за най-меката смес.

Екипите проверяваха колко дълго ще изкарат различните типове гуми в дълги серии през втората половина от втората тренировка на пистата в Сочи. Фетел се завъртя на 13-и завой с износения си хиперсофт.

„Основното износване в момента е на предна лява гума”, каза Рикиардо по радиото. Австралиецът бе с ултрасофт на 10 обиколки и не бе единственият пилот, обърнал внимание точно на тази особеност при работата в петъчния ден на руската писта.

От Пирели отбелязаха, че пилотите се доближиха до миналогодишния полпозишън за Гран при на Русия – 1:33.194 мин, но не очакваха повече бързи обиколки за време до края на сесията. Хамилтън вече бе в 11-и тур, а Верстапен и Рикиардо правеха 14-а и 12-а обиколка със своя ултрасофт.

Гасли се оплака от работата на задвижващата си система в последния сектор на пистата. Хамилтън се върна към хиперсофт за последните десет минути от тренировките. Фетел бе с ултрасофт, а Райконен – със софт. Себастиан не бе особено доволен, че се озова в трафик.

Рикиардо пък съобщи, че при него поведението на предните гуми се е стабилизирало, след като направи 22 обиколки с ултрасофт. Задните не бяха толкова добре, но австралийският пилот на Ред Бул бе удовлетворен от баланса на болида си.