Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз в последната свободна сесия в Сочи

Хамилтън най-бърз в последната свободна сесия в Сочи

58
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Русия. Той изпревари съотборника си в Мерцедес Валтери Ботас, а съперниците им от Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен се класираха трети и четвърти.

Времето в началото на последния час за подготовка бе облачно, а температурите – подобни на тези през вчерашния ден. Тази на въздуха бе малко над 23 градуса, а на пистата – 31,9.

Почти половината пилоти започнаха работа веднага – сред тях бяха Фернандо Алонсо, Макс Верстапен, Шарл Льоклер. Първото време бе на Алонсо – 1:37.713 мин, подобрено веднага от Сергей Сироткин с 0,009 сек.

Ферари започна работа с хиперсофт десетина минути след старта на сесията. Себастиан Фетел обясни след петъчните тренировки, че тимът е имал проблеми с гумите, докато съотборникът му Кими Райконен заяви, че ситуацията била съвсем нормална за първия ден. Финландецът свали над 2,3 сек от времето на Алонсо и записа 1:35.074 мин. Веднага след това Фетел излезе пръв с 1:33.859 (-1,215 сек).

Кими продължи серията си и се доближи на под половин секунда до съотборника си. Междувременно Мерцедес също започна програмата си – Валтери Ботас бе с хиперсофт и даде второ време (+0,082 сек) с най-бърз трети сектор. Със следващия тур финландският пилот на Мерцедес бе с 0,050 сек по-бърз от Фетел.

Люис Хамилтън започна първата си серия също с най-меката смес на Пирели за уикенда в Русия. Времето му бе трето по сила – на 0,110 сек от съекипника му.

От питуола на Мерцедес му казаха, че може да навакса 0,350 сек в средния сектор на трасето. Англичанинът оглави класирането със следващия си бърз тур с 1:33.664 мин.

Хиперсофт бе изборът и на Даниел Рикиардо, който зае пето място зад пилотите на Мерцедес и Ферари. Макс Верстапен бе много нестабилен при появата си на трасето и на два пъти излиза от пистата.

Хамилтън получи още едно съобщение: че може да постигне още известно подобрение в осми завой, но не много голямо. Той свали времето си до 1:33.496 мин.

Трафикът оказваше влияние върху работата на пилотите на пистата. Ромен Грожан се оплака от „единия Макларън, не видях кой беше” – Щофел Вандоорн, тъй като според него не му бе направил път. Естебан Окон пък бе недоволен от поведението на Верстапен. Грожан обаче имаше по-сериозни проблеми от други автомобили на трасето. Той се обади по радиото, че вероятно предното му окачване е счупено, тъй като Хаас-ът му не се държи нормално.

Междувременно Верстапен се прибра в бокса, след като заяви, че е безсмислено да остава на пистата.

Фетел излезе на чиста писта 20-ина минути преди карирания флаг, отново с хиперсофт. В първия си бърз тур той бе с почти 2 десети от секундата по-бърз от Хамилтън в първи сектор, но след това допусна грешка в осми завой и излезе от пистата. Ботас бе най-силно постижение в цялата обиколка – 1:33.321 (хиперсофт). Люис се обади, че има вибрации в автомобила, но това не му попречи и изпревари съотборника си с 0,254 сек (1:33.067 мин).

Райконен мина пред Фетел с 0,008 сек по-силно постижение. Германецът продължи серията си, отново даде най-добър първи сектор, запази известно предимство в средния, но на финала на обиколката бе на 0,6 сек от времето на Хамилтън. Това бе пети тур с комплекта хиперсофт на Ферари-то му, който все пак го изведе пред Кими.

До края на тренировката в челото нямаше размествания. Фетел изпусна буквално за секунди излизането от питлейна в края – той стигна до края на алеята пред боксовете и семафорът светна червено, принуждавайки германеца веднага да спре. Райконен също бе тръгнал, но носът на Ферари-то му едва се бе подал от бокса, когато по радиото му казаха да не потегля.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter