Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 се отказва от използването на 16-инчови гуми

F1 се отказва от използването на 16-инчови гуми

2661
0
гуми на Пирели
снимка, Пирели

F1 се отказва от използването на 16-инчови гуми. Според информация на Motorsport, световният шампионат ще продължи да залага на 18-инчови гуми и след влизането на новите правила през 2026 г.

По-малкият размер на гумите се разглеждаше главно като част от продължаващите усилия на ФИА да намали общото тегло на автомобилите за 2026 г. Пирели обаче се противопостави на промяната както от съображения за практичност, така и поради потенциалното маркетингово въздействие.

През 2022 г. F1 премина от 13 на 18-цолови гуми. Така шампионатът продължи тенденцията в по-широката автомобилна индустрия. Затова намаляването се разглежда като стъпка назад както по отношение на имиджа на спорта, така и по отношение на трансфера на технологии

Новият размер на гумите изисква и сериозни промени в производствения процес на Пирели. Италианците трябва да направят нужните промени навреме. Така ще се стартира пълна тестова програма с болиди от F1 през 2025 г.

Това би създало и допълнително предизвикателство за отборите. Те трябва да се адаптират с всичко останало, навлизайки в новата ера на F1. Регламентът за 2026 г. беше обсъден от отборите и ФИА на скорошна среща на техническия консултативен комитет. Резултатът от нея не беше обявен официално. Говори се, че е било постигнато съгласие да се останат 18-инчовите джанти, но с малко по-различен размер и форма на гумите.

„Близо сме до окончателния вариант на размерите“, заяви Марио Изола.  „Очевидно когато проектираш колело, трябва да вземеш предвид целия пакет- спирачки, колело, окачване, гума. Затова вярвам, че сме близо до окончателните размери. Трябва да направим промени, защото новият автомобил е различен. При всички случаи трябва да разработим по-малка гума“, добави спортният директор на Пирели за F1.

„Обсъждат се вариант за 16 и 18-инчови гуми. Нашето предпочитание е да останем с 18-инчови гуми. Лично аз вярвам, че има основателни причини да останем с18-инчови гуми. Те трябва да са по-малки, но все още със същата джанта.“

„Това е нещо, което обсъждаме. Искаме по-малък диаметър, малко по-нисък профил и малко по-тясна гума.“

Изола омаловажи вероятното намаляване на теглото при преминаване към 16 цолови гуми.

„Има елемент, който е свързан с теглото. Ясно е, че това се отразява на целия пакет, а също и на колелата. Разликата между 16 и 18-инчовите джанти не е огромна. Така че елементът на теглото е налице.“

„Той обаче не е единственият елемент. Има и елемент на представяне. Ако се премине към 16-инчови гуми, които са много по-малки, рискът от прегряване е много по-голям. По-малкият диаметър означава, че разпръсквате топлината по коренно различен начин“, завърши спортният директор на Пирели за F1.