Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели работи по напълно нова концепция за гуми

Пирели работи по напълно нова концепция за гуми

1225
0
гуми, Пирели
снимка: Пирели

Пирели работи по напълно нова концепция за гуми. Италианската компания планира да създаде напълно нов тип смеси за F1, които да влязат в сила от 2025 г. Новите гуми трябва да бъдат с по-малка деградация, за да се подобри екшъна на пистата. Това на свой ред ще позволи по-голямо разнообразие при избирането на стратегии от страна на отборите.

През 2022 г. F1 премина от 13 към 18-инчови колела и започна използването на новото поколение болиди с граунд ефект. Като част от промените в техническите правила,  Пирели представи напълно нови гуми, съобразени с изискванията на спорта.

През последната година имаше огромно развитие на аеродинамиката от страна на отборите в F1. Това доведе до оплаквания за това колко лесно прегряват гумите от променения въздушен поток, които идва от автомобилите. Редица пилоти също така се оплакваха от липсата на достатъчно сцепление в продуктите на Пирели

Желанието на ръководството на F1 е да се правят множество спирания в бокса, за да се създават различни стратегии. Това означава, че гумите  на Пирели трябва се износват повече от обикновено. Но от друга страна, състезателите от шампионата пилотите все по-често се обявяват против високата деградация, която им пречи да натискат през целия стинт.

Преди близо месец стана ясно, че Пирели остава ексклузивен доставчик на гуми за F1 до 2027 г. Италианският производител остава част от спорта и след влизането на новите технически правила през сезон 2026 г. Очакванията са тогава да има сериозни промени в гумите, включително намаляване на техния размер.

„Без висока степен на деградация няма причина да се насочваме към състезание с две спирания“, сподели Марио Изола.  „Но също така вярвам, че по-голямата част от екшъна на пистата се дължи на деградацията на гумите и на това как успяваш да управляваш това нещо.“

„Ако намалите деградацията, съм убеден, че рискът е да имате влакче от автомобили. Ако един пилот, може да натиска, то тогава всички могат да натискат така. Не трябва да забравяме, че те карат с еднакви гуми.“

„Така че разбирам пилотите, които се оплакват от високото изхабяване на гумите, защото биха искали да натискат повече. Това е ясен показател.“

В резултат на продължаващите оплаквания Изола потвърди, че Пирели ще започне специален анализ по въпроса в най-скоро време

„Това, което искаме да разберем, е как да променим събитията на пистата и да намалим деградацията. Това е нещо, което можем да направим. Трябва да разработим гума с различно ниво на деградация и за в бъдеще можем да обмислим този вариант. Но е важно да разберем дали има някакви непредвидени последици от това нещо“, каза още спортният директор на Пирели за F1.

Накрая Изола потвърди, че едни сериозни промени в гумите няма как да се случат преди 2025 г.

„Важно е за в бъдеще тези цели да бъдат предварително изяснени. Трябва да разберем какво е добро за F1, като вземем предвид съветите и коментарите на пилотите, но те трябва да са в полза на спорта.“