Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз в първата сесия на Каталуния

Хамилтън най-бърз в първата сесия на Каталуния

34
0
Валтери Ботас,Люис Хамилтън,Нико Розберг

Люис Хамилтън бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Испания, пети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2017 г. Втори остана съотборникът му в Мерцедес Валтери Ботас (+0,029 сек). Трети и четвърти бяха съперниците им от Ферари Кими Райконен (+0,935) и Себастиан Фетел (+1,079). 

Традиционно всички отбори имат големи новости за автомобилите си на Каталуния. Мерцедес е сред екипите с най-много промени: значителни изменения в предната част, сложни нови дефлектори с вертикални прорези, нов под. Ред Бул също е с куп нови компоненти, а Ферари е с интересна версия на Т-крилото с четири елемента.

Температурата на въздуха в началото на сесията бе 19 градуса, тази на пистата – 24. Всички екипи демонстрираха как са изпълнили новите изисквания за изписване имената и номерата на пилотите им върху колите. Повечето използваха „перките”, където се появиха обозначенията. За сесията пък имаше само една промяна сред състезателите – Сергей Сироткин бе в кокпита на Джолион Палмър.

При светването на зеления семафор екипите не се бавиха и започнаха опознавателни обиколки. „Няма абсолютно никакво сцепление”, съобщи Кевин Магнусен на екипа си Хаас. Миналогодишното най-добро време в първата сесия на пистата Каталуния бе на Себастиан Фетел – 1:23.951, а Люис Хамилтън спечели полпозишъна с 1:22.000 мин.

Всички направиха обиколки в първите десетина минути на тренировката с изключение на Фернандо Алонсо. Фелипе Маса записа първото време (гуми хард) 1:27.199 и веднага го подобри до 1:26.731. Алонсо излезе на трасето, но не успя да завърши и първия си тур. Испанският пилот спря във втори завой, обгърнат от облак дим и с теч от колата. Фернандо оглеждаше задната част на автомобила, след като слезе от него.

Алонсо сподели вчера, че все още не знае какъв точно бе проблемът в Сочи, заради който не участва в Гран при на Русия.

„За нас като отбор е ужасно, че не стартирахме с Щофел [Вандоорн] в Бахрейн и след това аз в Русия. Напълно неприемливо. Трябва подобрение по отношение на издръжливостта и след това се надяваме да завършваме и с двете коли”, допълни той.

След прибирането си в питлейна Фернандо не скри раздразнението си: „Двигателят гръмна след един завой. Въпросите трябва да ги задавате на Хонда. Ситуацията е такава, каквато е. Ще пропуснем първата тренировка. Съжалявам за феновете. За мен е трудно, но е още по-трудно за Макларън – отборът има нови компоненти, търси как да спечели части от секундата, а дори не можем обиколка да направим.”

Междувременно Маса бе свалил постижението си на 1:25.894, а в таблицата имаше шест времена малко над 20 минути след началото на тренировката. В 25-ата минута пък Фетел спря на изхода от питлейна и се обади по радиото, че има проблем със скоростната кутия: „Нещо е счупено.”

След половин час работа Хамилтън вече бе начело в класирането с 1:23.637 мин. Втори бе съотборникът му Валтери Ботас – на почти секунда, след което на свой ред излезе пръв, подобрявайки постижението на Люис с 0,023 сек.

Английският пилот на Мерцедес пак изпревари съекипника си, давайки 1:23.531. Кими Райконен бе трети (+0,835) пред Даниел Рикиардо (+1,488) и състезателите на Форс Индия Естебан Окон и Серхио Перес.

Във Ферари прегледаха колата на Фетел и съобщиха, че може да не е счупил скоростна кутия. Имаше предположение, че е възможно да е имал проблем със задно колело. След 20-минутен престой в бокса Себастиан бе готов да се върне на трасето.

Междувременно Макс Верстапен излезе пръв в подреждането с 1:22.706 мин, сваляйки 0,8 сек от времето на Хамилтън с гумите си медиум. Пилотът на Ред Бул обаче не остана дълго пръв, изместен от съперниците от Мерцедес и Фетел (също с по-мекия тип гуми на Пирели). Хамилтън се върна начело с 1:21.521, следван от Ботас (+0,029 сек) и Себастиан (+1,079). Малко след това Райконен излезе трети – на 0,935 сек от постижението на Люис.

В края на сесията Магнусен, който е с новия под на Хаас, спря на пистата. Рейс контролът постави колите на трасето в режим на виртуален сейфти кар. До карирания флаг нямаше съществени размествания в класирането. Хамилтън остана най-бърз, следван от Ботас, Райконен, Фетел, Верстапен, Рикиардо, Магнусен, Ромен Грожан, Нико Хюлкенберг, Карлос Сайнц.