Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на полпозишън за Гран при на Испания, Фетел до него на...

Хамилтън на полпозишън за Гран при на Испания, Фетел до него на първа редица

44
0
Андреа де Чезарис

Люис Хамилтън спечели първа позиция за Гран при на Испания. До него на първа редица на стартовата решетка ще се нареди Себастиан Фетел (Ферари).

Преди квалификацията Ферари смени задвижващата система в колата на Фетел като предохранителна мярка, след като засече проблем в края на последната свободна тренировка.

Температурата на въздуха бе 26 градуса, на пистата – 44 в началото на сесията. Щофел Вандоорн пръв излезе на трасето в Q1 (с гуми софт), веднага след него се появи и Себастиан Фетел, също с най-меката смес за уикенда.

Немският пилот на Ферари благодари на екипа си за бързата работа по смяната на двигателя му. Броени секунди след това от питуола му казаха да спре колата. „Сигурни ли сте?”, попита Фетел. Проблемът като че ли изчезна, тъй като той направи бърза обиколка за 1:20.939 мин и оглави класирането.

Междувременно Ромен Грожан се завъртя на 14-и завой, но успя да се върне на пистата и продължи.

Хамилтън бе най-бърз с 1:20.511 (софт), а Валтери Ботас се нареди трети (+0,480 сек спрямо съотборника си, също с меката смес) след първите им бързи турове.

Кими Райконен зае четвърта позиция, а зад него бяха Даниел Рикиардо и Макс Верстапен. В зоната на изпадащите 5 минути преди финала на сегмента се оказаха Грожан, Ланс Строл, Джолион Палмър, Кевин Магнусен и Данил Квят. Райконен направи още един бърз тур и се доближи на 0,231 сек до Хамилтън, което в този момент означаваше второ място в подреждането.

До края на Q1 Грожан и Магнусен се класираха за следващата част за сметка на Маркус Ериксон и Вандоорн.

В Q2 изборът отново бе за гуми софт. Хамилтън и Райконен първи от фаворитите започнаха серии с бързи обиколки. Вятърът се бе усилил доста, а в петъчните свободни тренировки имаше сериозно влияние върху представянето на пилотите.

Люис записа 1:20.210 мин, Кими бе на 0,411 сек зад него. Ботас зае третата позиция преди да подобри времето си и да се доближи на 0,090 сек до съотборника си.

„Последният завой беше зле. Останалата част от обиколката мина наред”, бе обобщението на Райконен по радиото. Фетел на свой ред завърши бърза обиколка и тя бе само с 0,085 сек по-бавна от тази на Хамилтън.

Застрашени от изпадане от финалната част на квалификацията 4 минути и половина преди финала на Q2 бяха Грожан, Фелипе Маса, Нико Хюлкенберг, Серхио Перес и Паскал Верлайн.

При последните обиколки в сегмента Грожан излетя от трасето и директно се прибра в бокса. Магнусен за момент се измъкна в топ 10, но Перес го върна в зоната на отпадащите. Алонсо обаче се класира в Q3 и в бокса на Макларън дори се поздравиха за постижението му.

В решителната трета част на квалификацията Ботас поведе колоната. Времето му бе под 1:20 мин, но допусна грешка в обиколката си. Хамилтън бе още по-бърз – 1:19.149. Райконен и Фетел се наредиха трети и четвърти (съответно +0,290 и +0,512), следвани от пилотите на Ред Бул Верстапен и Рикиардо (+0,618 и +1,116). Кими бе с най-бързи първи и втори сектор и цялата му загуба идваше в последната част на трасето.

Състезателите на Форс Индия, Маса и Алонсо изчакваха, тъй като щяха да направят само по една серия в Q3. Фернандо предизвика буря от емоции по трибуните, а след него и останалите състезатели в топ 10 излязоха на Каталуния.

На финала Ботас отново пръв от фаворитите влезе в бърза обиколка. Финландецът не подобри времето си, Хамилтън също. Фетел обаче прескочи Валтери и се нареди втори (+0,051 сек)! Райконен остана четвърти пред Верстапен и Рикиардо. Алонсо бе седми!