Начало Избрани F1 ще пробва използването на DRS в последния завой на пистата Зандвоорт

F1 ще пробва използването на DRS в последния завой на пистата Зандвоорт

14481
0
Зандвоорт, Нидерландия
Зандвоорт, снимка Алфа Ромео

F1 ще пробва използването на DRS в последния завой на пистата Зандвоорт. Това ще се случи по време на първата свободна тренировка за предстоящата Гран при на Нидерландия.

Миналата година Нидерландия се завърна в календара на F1 след повече от 35-годишно отсъствие. Основната причина за завръщането на спорта в Зандвоорт бе огромният интерес от феновете в страната към Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул триумфира пред родна публика и няколко месеца по-късно стана световен шампион.

Преди да се върне в графика на F1, трасето край бреговете на Северно море претърпя няколко модификации.  Най-значимата промяна е направена на последния 13 навой, носещ името Арие Луендик. Той получи 18-грасов наклон, който цели увеличаване на скоростта в завоя и избиране на различни траектории в подхода към старт-финалната права.

Първоначално втората DRS зона на Зандвоорт беше планирана преди началото на десния завой. Целта бе осигуряването на повече възможности за преминаване по най-дългата права на трасето. Въпреки всичко ФИА в крайна сметка взе решение да съкрати зоната до момента след завоя с наклонена повърхност заради опасения, свързани с безопасността.

Миналогодишната Гран при на Нидерландия бе една от по-малко вълнуващите надпревари. Оформлението на трасето и възможностите на тогавашните автомобилите не позволяваха толкова голям брой изпреварвания. Заради това F1 взе решение да направи експеримент по време на първата свободна тренировка на Зандвоорт. Тогава състезателите ще могат да минават с отворен DRS през последния завой на трасето, който има наклон.

„Сегашната позиция е, че ще използваме системата DRS преди последния завой. Целта на по-ранното използване на помощното средство е подобряването на състезанието в Зандвоорт“, каза технически директор на ФИА за едноместните автомобили Николас Томбазис пред Viaplay.

„Но ние сме отворени по тази тема и ще поискаме обратна връзка от отборите. Попитахме ги още по време на симулациите. След края на FP1 ще поискаме обратна връзка от всички тимове.“

„Ако смятаме, че има някакъв, дори и минимален риск за сигурността, очевидно ще трябва да предприемем действия и направим промени след FP1.“

Моторспорт директорът на Пирели за F1 Марио Изола заяви, че движението със системата за подвижно задно крило ще промени натоварването на гумите. Италианецът смята, че е твърде рано да се прогнозира какъв ще бъде ефектът от използването на DRS на завоя Арие Луендик.

Обикновено, когато отворите DRS, прехвърляте натоварването върху предните гуми, така че натоварвате много повече тях в сравнение със задните, каза Изола.

„Трябва да проверим данните след този тест, за да разберем дали в това състояние задните колела се плъзгат. Възможно е да има прегряване на повърхността, но в момента е малко трудно да се направи точна прогноза.“