Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 екипите ще тестват гуми C4 за 2021 г. на Яс Марина

F1 екипите ще тестват гуми C4 за 2021 г. на Яс Марина

807
0
Пирели, гума, гуми, писта, трасе
снимка: Пирели

Тестовете на гуми за 2021 г. във Формула 1 ще продължат с изпитания на такива от типа C4 по време на втората петъчна свободна тренировки на пистата Яс Марина. През предстоящия уикенд там ще се проведе последният кръг от световния шампионат за 2020-та – Гран при на Абу Даби. C3 бяха изпробвани по време на първия уикенд в Бахрейн. И двата типа първоначално бяха тествани на Портимао и хомологирани впоследствие.

В Абу Даби отборите ще имат по един комплект C4 за 2021-ва, който ще използват в минимум 8 обиколки

„Целта на теста е да позволи на отборите и пилотите да съберат данни, които ще бъдат полезни за следващия сезон“, се казва в съобщението на Пирели. „Новата спецификация за 2021 г. е разработена така, че да пасва на продължаващата еволюция на настоящите автомобили и очакваните догодина натоварвания.“

От Пирели са дали на отборите препоръка да съобразят настройките на автомобилите с новите гуми

Това е следствие от критиките, които бяха отправени след изпитанията на пистата Сахир. Люис Хамилтън бе особено рязък в изказването си.

„Имаха две години да развият по-добри типове, а тук имаме продукт, който е с 3 килограма по-тежък и нещо от порядъка на секунда по-бавен в обиколка. Знам, че за феновете това няма особено значение. От гледна точка на карането обаче работим за това да вървим напред. А регрес след двегодишно развитие е нещо, което не знам как се случва. Ако това е всичко, с което разполагат… ако това е най-доброто, което могат – а очевидно е така, то по-добре да запазим настоящите типове“, каза седемкратният световен шампион.

Чувствата на пилотите на Ферари бяха сходни. Себастиан Фетел каза, че гумите „определено не са стъпка напред – точно обратното“. Шарл Льоклер добави, че би предпочел да запази старите.

Обобщението на Пирели от този тест бе, че е преминал добре.

„Гумите за 2021 г. изискват различни настройки, които отбори и инженери сега ще имат достатъчно време да намерят и развият“, заяви спортният директор на Пирели Марио Изола. „Въпросът е колите да се настроят така, че гумите да се използват максимално добре. След това пилотите ще видят, че далеч по-управляеми.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pirelli (@pirelli_motorsport)