Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 тимовете могат да се справят с по-голям календар, твърди Сам Майкъл

F1 тимовете могат да се справят с по-голям календар, твърди Сам Майкъл

43
0
Джонатан Нийл,Мартин Уитмарш,Сам Майкъл,Фил Прю

Отборите от Формула 1 могат да се справят с увеличеното натоварване от един по-голям календар през 2014 г., заяви спортният директор на Макларън Сам Майкъл.

Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА одобри предварителен списък с цели 22 надпревари за догодина. Някои от тях са под въпрос, но все пак дължината на състезателната година постави отново на дневен ред въпроса ще издържат ли екипите на напрежението.

Всичко е възможно – заяви Майкъл, използвайки една от най-често употребяваните по всякакъв повод реплики на Бърни Екълстоун. – Очевидно е, че се справяме с два последователни старта. След като това е възможно, то и три един след друго биха могли да се направят. Ситуацията по отношение на логистиката може да се реши с достатъчно комплекти оборудване. Ако обаче инструментариумът и самолетите не се изморяват, то това не важи за хората. Затова трябва може би да се помисли за екипите – вероятно не е необходимо хората на пистата задължително да са едни и същи. Няколко души може да заминат по-рано и да подготвят нещата преди пристигането на титулярите. Може дори да се стигне до етап, когато да има отделни екипи дори за колите. Не съм сигурен, че сме стигнали дотам – да почакаме и ще видим.

Според Майкъл разходите за допълнителни хора щели да се минимизират от приходите за по-големия брой надпревари:

В F1 става дума за постигане на неща, които по принцип не са възможни, а това далеч не е най-голямото ни предизвикателство.

Спортният директор на Макларън твърди също така, че новите правила, влизащи в сила догодина, вероятно ще доведат до промени в реда на отборите като сила, докато се справят с „детските болести” на колите и новите си системи за задвижване.

Това му мнение се различава от изразените вече становища на други специалисти. Директорът операции на писта на Лотус Алан Перман сподели, че според него Ред Бул ще имат предимство и догодина. Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф пък заяви, че едва ли ще има кой знае какви промени в силите.

При една голяма промяна в правилата инженерните структури не отговарят достатъчно бързо – дори да имат две-три години да конструират автомобилите за 2014-та. Сега сме далеч напред като подготовка спрямо тази отпреди 20 години, но докато не излезем на писта няма да разчитаме на такава издръжливост, каквато има при сегашните болиди. Ще има различни резултати – такива, каквито сега не се случват. Ако нямаше никакви промени, инженерите щяха да търсят какво да променят – малко тегло тук, известно триене там, може би нещо в монтирането. Сега обаче всеки тим ще се озове в една от две позиции – или си натиснал прекалено много и си прехвърлил границата и ще си нестабилен, или ще си прекалено тежък и ще искаш да олекотиш колата. И двата варианта изискват време за постигане на решение – обясни Майкъл.