Начало Formula 1 News Ферари пред Мерцедес в третата тренировка на COTA

Ферари пред Мерцедес в третата тренировка на COTA

33
0
Себастиан Фетел

Себастиан Фетел бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на САЩ – първата сесия, която се проведе на суха писта този уикенд на пистата COTA. Втори в класирането бе съотборникът му във Ферари Кими Райконен, докато съперниците им от Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас бяха съответно трети и четвърти.

Прогнозата за времето се промени рязко в началото на съботния ден. Шансът за дъжд падна на само 10% както за последната свободна тренировка, така и за квалификацията. За състезанието очакванията продължават да са за сухо и слънчево време.

Температурите не бяха много по-високи в сравнение с петъчните, въпреки липсата на дъжд. Тази на въздуха бе 18 градуса, а на пистата – 20.

В Ред Бул решиха да продължат с С-версията на задвижващата система на Рено през уикенда заради промяната във времето. Прекъсвания в работата на двигателите по време на първите тренировки накараха отбора да обмисли връщане към В-варианта. На сухо обаче проблемът не е толкова изразен.

И двете Ферари-та пък бяха със стария под. Скудерията има нов в Остин, но се предполагаше, че не са успели да го изпитат както трябва заради дъжда.

Шарл Льоклер пръв излезе на пистата, последван от Брендън Хартли, Карлос Сайнц и останалите пилоти. Сухата писта даде възможност на отборите да използват за първи път този уикенд сликовете на Пирели. Този уикенд доставчикът на гуми във Формула 1 предоставя на отборите софт, суперсофт и ултрасофт. Ферари започнаха работа направо с най-мекия тип, в Ред Бул предпочетоха суперсофт, а в тима на Мерцедес разделиха програмата – Люис Хамилтън бе със суперсофт, а Валтери Ботас – с ултрасофт.

Кими Райконен оглави бързо класирането с 1:35.514 мин, съотборникът му Себастиан Фетел бе само на 0,039 сек. Зад тях се наредиха пилотите на Ред Бул – на над 2 секунди от постижението на финландеца.

В началото на сесията ФИА потвърди, че Хартли е с нови двигател с вътрешно горене, MGU-H и MGU-K. Новозеландецът вече бе и със сменена скоростна кутия, което означаваше, че ще се присъедини към съотборника си в Торо Росо Пиер Гасли в дъното на стартовата решетка. Французинът е с нова задвижваща система.

Междувременно Хамилтън се оплака от трафика по трасето – почти всички се опитваха да натрупат колкото може повече обиколки на сухото трасе. Англичанинът бе 11-и след 5 тура, на 5 секунди от времето на Райконен. Ботас бе точно зад него, по-бавен с десета от секундата от съекипника си.

Верстапен съобщи по радиото, че е блокирал колело заради студени гуми.

Част от хейлото на колата на Хартли се отчупи. „Нещо ме удари по каската, проверете колата”, каза той по радиото. Хамилтън пък съобщи на екипа си, че сцеплението е много лошо, след като излетя от пистата. Двамата с Ботас бяха в дълги серии.

Пилотите на Ферари започнаха втора серия 20 минути след началото на тренировката, отново с ултрасофт.

Райконен даде ново най-добро време с най-силни времена и в трите сектора – 1:34.419. Фетел на свой ред започна бърза обиколка и подобри постижението на Кими в първата част от трасето. Немският пилот бе най-бърз и в последния сектор, но остана на 0,132 сек от съотборника си. Хамилтън и Ботас се прибраха в бокса след съответно 12 и 11 тура.

От питуола на Ред Бул съобщиха на Верстапен, че износването на гумите при Мерцедес изглежда ниско както за ултрасофт, така и за суперсофт. Междувременно Ботас бе сложил суперсофт, а съотборникът му – най-меката смес. Финландецът даде трето време – +0,005 сек от Фетел. Екипите преминаха към квалификационни режими, за да изпробват автомобилите преди решителната битка за разпределение местата на стартовата решетка.

Хамилтън се нареди четвърти, на 0,788 сек от времето на Райконен, оплаквайки се от „няколко сериозни неравности на излизането” вероятно от 12-и завой. Ред Бул започнаха серии с ултрасофт, с каквито гуми продължиха и пилотите на Ферари. Кими подобри още веднъж собственото си време до 1:33.843.

След това Фетел излезе пръв с 1:33.797 мин, Ботас продължаваше да е трети, а Верстапен и Рикиардо изпревариха Хамилтън и заеха четвърта и пета позиция. Със следващия си тур Люис се нареди зад съотборника си, като и двамата бяха на над 0,7 сек от Себастиан.

12 минути преди карирания флаг на трасето останаха само пилотите на Торо Росо. През последните 7-8 минути на пистата отново излязоха всички за последни бързи обиколки. До края на тренировката Хамилтън даде трето време, доближавайки се на 0,073 сек до постижението на Фетел.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter