Производителите на задвижващи системи за Формула 1 постигнаха споразумение по време на уикенда в Бахрейн за запазване на настоящите V6 агрегати, дори да бъде решено мощността да се увеличава до 1000 к.с.
Въпросът за конфигурацията бе разискван, след като дни преди четвъртия кръг от световния шампионат на F1 Бърни Екълстоун заяви, че иска връщане към V8, но с 1000 к.с. Според него така разходите щели да бъдат намалени драстично.
Никой от производителите обаче не желае да работи по V8, заяви спортният директор на Мерцедес Тото Волф. Той припомни, че дискусията за увеличаване на мощността до 1000 к.с. се води от известно време и каза, че уважава желанието Формула 1 да стане още по-впечатляващо шоу.
„Ако това е пътят напред, то ние би трябвало да работим по въпроса”, продължи Волф. „Образуват се обаче различни групи като мнения какви е необходимо да са правилата за 2017 г. – по отношение на задвижващите системи и по отношение на шаситата. Срещата ни бе много полезна. Чарли [Уайтинг] бе там, Бърни също и се разискваха концепции как да се създаде ефектна формула за 2017-та. Всички производители на мотори са почти категорични, че настоящата архитектура с хибриден компонент трябва да бъде запазена. В тази посока сме тръгнали.”
Австриецът обясни още, че настоящите задвижващи системи при всички случаи ще станат по-мощни. Промяна по отношение на правилата за горивния поток според него може да е най-лесният начин за допълнително увеличение на конските сили. Волф смята, че до 2017 г. агрегатите вече ще са над 900 к.с.
„Въпросът е как да се обясни това. Голяма ли е разликата между 950 и 1000 к.с.? Според мен има лесен начин да се вдигне мощността и той е да се увеличи горивният поток. Ако стойността бъде повишена с 10 или 20 кг, или каквото число посочите, то ще се стигне и до повече от 1000 к.с. Трябва обаче да се конструират наново важни компоненти от двигателите, да бъдат направени по-издръжливи и това означава нови разходи за развитие. Всички разбираме каква е целта, но в момента разискваме точно как да я постигнем. За промяна в правилата за 2017 г. ще е нужно просто мнозинство в F1 комисията, това е истината. Ако си хардлайнер и блокираш всичко, ще те прегазят. Затова нека поне останем всички на масата и да дискутираме разумно какво може да бъде направено за доброто на спорта. Точно това се опитваме да сторим”, допълни Волф.