Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 въвежда по-здрава конструкция на джантите през тази година

F1 въвежда по-здрава конструкция на джантите през тази година

1099
0
джанти в F1
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 въвежда по-здрава конструкция на джантите през тази година. Целта на това нещо е да помогне за премахването на необичайното явление на разхлабване на гумите след различни видове удари.

От 2022 г. насам F1 работи с BBS. Германската компания е стандартен доставчик на джанти за всички отбори. Това се прави с цел намаляване на разходите.

F1 използва 18-инчови джанти след влизането на последния набор от технически правила. Една от областите на ключов фокус за BBS е свързана с екстремните сили, които джантите с по-големи размери понасят при удари в сравнение с по-старите такива. До 2021 г. например болидите от F1 използваха 13-инчови джанти.

Начинът, по който джантите са по-изложени на странични сили предизвика сериозни повреди през последната кампания. Това понякога са довели до изскачане на самите гуми или пък сериозно разхлабване.

През последните два сезона бяха регистрирани няколко случая, при които гумите изскочиха от джантите в резултат на поражения, получени при катастрофа.

Най-пресният случай е от състезанието в Сао Пауло. Тогава Александър Албон имаше контакт с Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен от Хаас. В резултат на това едната от гумите на Уилямс-а полетя във въздуха и се удари в задната част на болида на Даниел Рикиардо. За щастие австралиецът не пострада при този страховит инцидент и се отърва само с уплаха. Имаше и няколко други инцидента в по-ранната фаза от кампанията, след които имаше гуми във въздуха.

Миналата година BBS пристъпи към разработване на подобрена версия на дизайна на джантата си, известна като MK2. Германската кампания прави всичко възможно, за да подсили продуктите си

Това беше постепенно въведено към края на миналия сезон. В този случай новите новите джанти влязоха в употреба при някои отбори.

Наскоро стана ясно, че BBS и отборите са доволни от представянето на подобрената конструкция. Следователно новите по-здрави джанти вече ще бъдат използвани от цялата стартова решетка през 2024 г.

„Предисторията на разработката на MK2 е, че в сравнение с ерата на 13-цоловите джанти, 18-цоловите са подложени на по-силни странични удари от външната страна на самата джанта. Това води до по-чести странични удари и съответно до разхлабване на гумите. Разработката е инициирана в отговор на искане на ФИА“, се казва в изявление на BBS.

Новите джанти MK2 са напълно идентични на външен вид в сравнение със старите. Те обаче са значително подсилени, за да издържат по-добре на удари.

„При MK2 няма промяна във формата на спиците в сравнение с MK1. „Умората не беше проблем при оригиналния дизайн. Въпреки това външната форма на джантата е подсилена, за да се справя по-добре със страничните удари. Теглото на джантите се увеличило съвсем малко, но от друга страна устойчивостта на странични удари е нараснала повече от два пъти.“

Разбира се, BBS работи не само за подобряване на здравината на джантите си, но и за подобряване на тяхната визия чрез по-добра обработка на покритието.

„Свойствата на боята също са се подобрили. Това до голяма степен се дължи на собствения завод на компанията, завършен в BBS MS.“

„MK1 и MK2 са покрити с една и съща технология за инженерно покритие. Чрез използването на най-новото оборудване на съоръжението компанията е успяла да подобри ефективността на качеството.“