Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 запазва настоящата точкова система

F1 запазва настоящата точкова система

675
0
F1 2024
снимка, Спас Генев

F1 запазва настоящата точкова система. Това стана ясно след последното заседание на Комисията за Формула 1. По време на него е било отхвърлено предложението на ФИА за увеличаване на местата, даващи прави на точки. По този начин F1 ще използва същата система на точкуване и през следващия сезон.

Точковата система на F1 ще остане непроменена през 2025 г. Това стана ясно, след като всички отбори единодушно гласуваха против нея по време на заседанието на Комисията за Формула 1, което се проведе вчера

Предложението за разширяване на точковата система беше предложено от ФИА през пролетта. Федерацията се вслуша в мненията на няколко отбора от втората половина на класирането. Те започнаха да настояват за преразглеждане на дългогодишната точкова система, която раздава точки на състезателите, които финишират в топ 10.

В началото на сезона имаше стартовата решетка беше разделена на две части. Първите пет отбора (Ред Бул, Ферари, Макларън, Мерцедес и Астън Мартин) редовно заемаха местата в челната десетка. Това означаваше, че останалите пет отбора нямаха достъп до точките, освен ако нещо не се случи с някой автомобил пред тях.

Шефовете на някои отбори твърдяха, че разширяването на позициите, даващи прави на точки, ще даде на отборите от по-ниския клас повече възможности за борба. Предложението бяха право на точки да получават първите 12 или 14 финиширали пилоти.

Предложението беше обсъдено на предишното заседание на Комисията за F1 през април. Тогава обаче се прецени, че е необходимо повече време, за да се определи точната структура на точките и да се обмислят всички непредвидени последици. Затова темата беше отложена за следващото заседание, което се проведе вчера в Лондон.

На заседанието присъстваха Стефано Доменикали, Никола Томбазис и представители на всички 10 отбора в F1. В крайна сметка всички страни постигнаха съгласие точката система да не бъде променяна през 2025 г.

„Единодушно бе решено, че няма да има промени в разпределението на точките в шампионата след неотдавнашното предложение да се обмисли разширяване на разпределението на точките след 10-о място в Гран при“, се казва в изявление на ФИА.

През последните стартове настъпиха някои промени в съотношението на силите. Отбори като Виза РБ и Хаас направиха крачка напред и вече започнаха да изпреварват Астън Мартин. Същевременно Макларън се изкачи до второто място при конструкторите и записа двойна победа в Унгария.

9 от общо 10 отбора са спечелили точки от началото на сезона. Единствено Заубер продължава да няма точки в своя актив. Швейцарският тим изпитва огромни затруднения, макар да направи редица промени в своя болид.

Комисията за F1 се съгласи също така да увеличи минималното допустимо тегло на пилотите от 80 кг на 82 кг. Това означава, че минималното тегло на автомобила също ще се повиши с 2 кг и ще нарасне от 798 кг на 800 кг за 2025 г.

Също така беше договорено, че всички разходи, свързани с отпуск по майчинство/бащинство, отпуск по болест и отборни развлечения, ще останат изключени от горната граница на разходите в F1.

Преместването на отпуска по бащинство/майчинство под горната граница на разходите срещна отпор от страна на отборите. Това би засегнало непропорционално служителите от женски пол и би могло да обезкуражи отборите да ги наемат.

На заседанието се обсъди и правилникът за 2026 г., чийто план беше представен преди Гран при на Канада през юни. Той предизвика смесени реакции от страна на отборите. ФИА предостави на отборите актуална информация относно графика за финализиране на регламентите за шасита за 2026 г. Те все още трябва да бъдат прецизирани, за да се справят с изискванията на новите задвижващи агрегати.

ФИА заяви, че извънредното заседание на Комисията за F1 относно правилата за 2026 г. ще се проведе на 2 октомври. Това ще бъде точно две седмици преди заседанието Световния съвет за моторни спортове на ФИА.

Накрая беше решено през 2026 г. да се проведат девет предсезонни тестови дни, разделени на три части. По този начин ще се даде повече време на отборите да съберат повече информация за новите си болиди.