Първите снимки и кадри на новия болид на Ферари F150 в голяма степен потвърждават много от предварителните информации относно развитието на проекта с код в Маранело 662, но други предположения бяха напълно опровергани, като например очакванията задното окачване да е като при Ред Бул от миналия сезон.
Все пак обаче нека се движим в някакъв ред и да започнем от носа. Той е наистина по-висок от този през миналата година, а предното окачване е хванато по-високо, като долните носачи са прикрепени отстрани на корпуса в конфигурацията на типичен нулев кил.
Пoвдигането на цялата конструкция в предната част е пряко свързано с новите правила, които точно фиксират теглото върху предната ос на 342 кг при задължителни 291 кг на задната.
По-високият нос и цялата конфигурация на предницата трябва да гарантира чисто подвеждане на потоците и по-добра работа на предното крило. По-голямото разстояние между него и носа, осигурява по-добра струя около него. В показания в Маранело болид предното крило бе в конфигурация с три елемента от 2010 г. но със сигурност всички профили ще претърпят промени в следващите 15 дни тестове до първия старт в Бахрейн, а след това и в хода на сезона. Няма да може само да се движи последният елемент на крилото, както бе досега, защото новите правила забраняват вече мобилност на компонентите на предното крило.
Назад по-ясно е фиксиран подът във връзка пак с промените в правилата и допълнителното стабилизирана на „тавичката за чай“ – предната част на пода.
Кокпитът като цяло е по-висок, за да се отговори на изискванията на правилника.
В страни от него, отново както се очакваше, отворите за радиаторите са по-тесни както бе при Макларън миналия сезон.
В болида ще има усъвършенстван, по-лек KERS, разработен отново с партньорите от Манети Марели. Елементите му са интегрирани в нов резервоар, който пък е обмислян с презумпция за подобрена работа на мотора, чийто смукателна и пневматични системи са подобрени.
Назад компонентите и решенията са най-интересни, като определено изненадващо изглежда задното окачване с развита система на избутване – пушрод – вместо очакваната система на изтегляне пулрод, като при миналогодишния Ред Бул.
В същото време обаче окачването (без да е принципно различно) е така оформено, че да не пречи на топлите струи от ауспусите, които са си пак където бяха поставени за състезанието във Валенсия миналия сезон. Макар те вече да не обдухват забранения от правила двоен дифузьор, потоците пак ще имат важна роля в работата на аеродинамиката в задната част.
От друга страна тя е наистина много силно снижена благодарение на очевидно по-плоска скоростна кутия, за която списание ClubS1 писа в последния си брой като една от най-очакваните новости.
Над нея корпусът видимо е много чисто оформен и достига до формулираните ясно нови правила за краш структурите. Те са с максимална височина от 300 мм, а самата конструкция не може вече да е извита като банан. От пода до горния край на задната светлина денивелацията вече може да е само 275 мм.
Акулската перка, пак според изискванията на правилата, вече не стига до крилото, а спира на 730 мм пред задната ос.
Самото задно крило е много интересно и е с възможност за отваряне на процепа между двата му елемента от 10 на 50 мм. Това увеличаване обаче ще става не чрез повдигане на горния елемент, както се очакваше предварително, а с отварянето напред на предната част на този елемент. По-голямата фуга ще позволи по-висока скорост на правите заради по-малкото челно съпротивление.
Напълно нови също така са спирачките на Брембо, които са конструирани предвид забраните на специалните дискове и устройства за подвеждане на въздух. Естествено, действието им е съобразено и с повишено минимално тегло на колата от 620 на 640 кг, за да може по-лесно да се интегрират системите KERS. Спирачките, както и трансмисията впрочем, са съчетани и чисто механично с работата на агрегата за генериране и отдаване на енергия.
Последният компонент, с който не само те, но и целият болид трябва да е в синхрон, са гумите Пирели – те трябва да заработят приоритетно с колата още от първия тест във вторник във Валенсия.
Може да видите видеото.
Ферари F150
Шаси
Карбонов монокок
Надлъжно разположена скоростна кутия
Диференциал с ограничено триене
Полуавтоматична секвенциална електронноконтролирана скоростна кутия
Брой предавки – 7+задна
Брембо вентилирани карбонови дискови спирачки
Независимо окачване, предно и задно с пушрод избутване
Тегло с вода, лубриканти и пилот – 640 кг
BBS джанти
Двигател
Брой цилиндри – 8
Цилиндров блок от лят алуминий
V-образен под 90 градуса
Брой клапани – 32
Обем – 2398 куб. см
Тегло – > 95 кг
Електронно впръскване и запалване
Гориво – Shell V-Power
Масло – Shell Helix Ultra