Фелипе Маса грабна пол позишъна за утрешната Гран при на Малайзия след изключителна обиколка в последните секунди на квалификацията.###Фелипе Маса грабна пол позишъна за утрешната Гран при на Малайзия след изключителна обиколка в последните секунди на квалификацията.
В третата част, когато се определя реда на първите десет пилота за неделното състезание, Кими Райконен и Фернандо Алонсо приключиха последните си бързи обиколки буквално един след друг. Първи финишира финландецът и времето му бе посочено за най-добро в квалификацията. Съвсем малко след това обаче се видя, че Фернандо е бил по-бързият от двамата. И когато вече всички мислеха, че испанецът ще е начело на колоната в утрешното състезание на Сепанг, Фелипе Маса подобри времената и на двамата си най-близки конкуренти.
Настоящият световен шампион доминираше в първите две сесии и бе най-бърз от всички на трасето. Времето му от втората част (1:34.057) никой друг не успя да подобри до края на цялата квалификация. Испанецът обаче не можа да постигне този резултат и в третата, решаваща част.
Победителят от Мелбърн Кими Райконен завърши първата и втората сесия съответно на трето и четвърто място. В крайна сметка пилотът на Ферари ще бъде трети на стартовата решетка в Малайзия. Все пак съществува вероятност той да не е използвал целия потенциал на болида си, за да запази двигателя си за утрешното състезание. Това е наложително предвид проблемите, които имаше с него в последните минути в Австралия. Ако евентуално се наложи смяна на агрегата, финландецът ще трябва да стартира с десет позиции назад.
Другият пилот на Макларън – дебютантът Люис Хамилтън, отново се представи на ниво. Той се класира четвърти, въпреки че за първи път участваше в квалификация на тази писта. Британецът остана на 0,7 сек. след съотборника си Алонсо.
Преди началото на третата част над пистата се появиха облаци и съществуваше вероятност всеки момент да се изсипе дъжд. Точно поради тази причина всички екипи избързаха с подготовката на пилотите си. Още преди началото на сесията състезателите се бяха наредили на опашка, за да излязат на трасето и да направят бързи обиколки, евентуално преди да е запнало да вали. Водещите отбори използваха различни стратегии за двамата си пилоти – Алонсо и Маса излязоха с меки гуми и с пълни догоре резервоари, а Хамилтън и Райконен следваха по традиционна тактика и останаха с твърдите гуми и малко гориво. Така или иначе дъжд не заваля и пистата остана суха.
От BMW Заубер отново доказа, че ненапразно специалистите ги сочат за третия по ред отбор през настоящия сезон. Ник Хайдфелд се класира пети веднага след пилотите на Ферари и Макларън, а съотборникът му Роберт Кубица утре ще стартира седми.
Между тях се намести Нико Розберг, чието шесто място затвърди обещаващата форма на Уилямс от петъчните тренировки. За съжаление Алекс Вурц не успя да се добере до по-добра от 20-та позиция поради проблеми със скоростната кутия.
И двамата пилоти на Тойота се класираха сред първите десет в квалификацията. Ярно Трули се нареди осми, а Ралф Шумахер девети, точно преди Марк Уебър от Ред Бул.
Отборът на Рено, който е насител на голямата награда на Малайзия през изминалите две години, сега ще трябва да се примири с шеста редица на стратовата решетка. Джанкарло Фисикела е на 12-та позиция след като по време на втората сесия веднъж успя да подобри времето си, но за съжаление с втората си бърза обиколка италианецът не постигна по-добър от вече наличния резултат.
До последния момент на втората част от квалифкацията изглеждаше, че Хейки Ковалайнен ще запази десетата си позиция, но с последната си бърза обиколка Марк Уебър го изпревари. Така пилотът на Рено изгуби шанс да се бори за по-предно място в третата част.
Сред най-разочарованите от представянето си пилоти безпорно са Бътън и Барикело. Такума Сато от Супер Агури с миналагодишната версия на шасито на Хонда отново се класира пред тях. Той зае 14-та позиция, оставяйки Бътън след себе си.
Рубенс дори не успя да премине границата за участие във втората част на квалификацията. Той кара резервния болид на Хонда след проблеми със скоростната кутия на своята кола по-рано през деня.
Въпреки надеждите, че с новия си аеродинамичен пакет пилотите на Спайкър ще подобрят представянето си Кристиан Алберс и Адриан Сутил отново останаха последни.