Ред Бул спечелиха 12 състезания през този сезон. За Ферари пък остана една-единствена победа. И въпреки това австрийският отбор със седалище в Милтън Кийнс трябваше да запише сериозна загуба. При раздаването на парите от наградния фонд „червените“ водят убедително.
Въпреки че подялбата на тези пари е една от най-строго пазените тайни наяве излезе тази доста интересна информация. Общите приходи за Формула 1 през 2010 г. са били в рамките на $1 млрд. (742 млн. евро). От тях $658 млн. (488 млн. евро) са раздадени на отборите като награда за участието им. Според информации през 2011 г. приходите като цяло са по-големи и за отборите тази година цифрата, която ще трябва да си разделят е $691 млн. (513 млн. евро).
Заради мисленето на много хора, че Формула 1 не би могла да съществува без Ферари, екипът от Маранело се ползвал с особен статут и автоматично получавали 2,5% от общата сума за отборите. В категория B се числяли отборите, които в миналото са печелили шампионски титли. И тук влизат екипите на Рено, Уилямс, Макларън, Мерцедес, Ферари и Ред Бул. И тъй като „червените“ имат най-много успехи по този параграф, така те взимали още $16,5 млн. Така, без дори да си мръднат пръста италианците прибират $33,3 млн. от общия дял на отборите.
В класирането при конструкторите има две отделни категории, като парите между тях се делят 50:50. В първата група влизат всички отбори, който в последните три години поне два пъти са влезли в топ 10. Всеки от тези отбори получава по 10% от парите в своята категория. Във втората графа парите се разделят според класирането в предишната година. А именно според схемата: 1. – 19%; 2. – 16%; 3. – 13%; 4. – 11%; 5. – 10%; 6. – 9%; 7. – 7%; 8. – 6%; 9. – 5%; 10. – 4%.
Както вече казахме парите останали след първоначалните дялове се разделят в тези две категории по равно. Така според първата категория всеки отбор получава по $31 млн. (23 млн. евро). За втората категория Ферари получава за третото си място 13% от $310 млн. (230 млн. евро). Което прави $40,3 млн. (29,9 млн. евро.). Така общата сума, която италианците получават през 2011 г. ще е в размерите на $104,6 млн. (77,6 млн. евро)
По същата сметка, от това че принадлежи към категория В Макларън получават $4,2 млн. (3,1 млн. евро), от класиранията $31 млн. (23 млн. евро) от първата категория и $49,6 млн. (36,8 млн. евро) от втората за класирането си на второто място. Общият им приход от тук възлиза на $84,8 млн или 62,9 млн. евро.
Ред Бул все пак успяват да изпреварят екипа от Уокинг. От категория В те взимат $3,2 млн., $31 млн. от първата графа за класиранията и $58,9 млн. от втората. Общата им печалба е $93,1 млн, което отговаря на 69,1 млн. евро. Така Макларън са с повече от 6 млн. евро зад Биковете, а Ферари пък са с 8,5 млн. евро пред австрийците.
Въпреки това тези цифри се приемат със спокойствие от Ред Бул. Шефът на отбора, Кристиян Хорнер е наясно с превилигирования статут на Ферари и не смята за нужно да го оспорва. Защото присъствието на Ферари увеличава приходите като цяло, а с това и парите, които се получават от Ред Бул.
„Разбира се, че е по-добре Ферари да участват във Формула 1, отколкото да ги няма“, обяснява той пред колегите от Autosport. „Ферари и Формула 1 са неразривно свързани и за нас престижа, който получаваме, побеждавайки във Формула 1 при наличието на италианците е много по-голям. Исторически погледнато, те са най-важният екип и за всички е разбираемо, че техните условия при подялбата на парите са по-добри. Просто те имат сключен по-добър договор от останалите“, завършва Хорнер с усмивка.