Фелипе Маса и Фернандо Алонсо записаха най-добри времена в първата свободна тренировка в Бахрейн. Пилотите на Ферари затвърдиха доброто си представяне от преди седмица и оставиха зад себе си Нико Розберг от екипа на Мерцедес и Себастиян Фетел с Ред Бул.
Въпреки облачното време температурата на въздуха бе 31 градуса, а тази на асфалта 38 градуса. Температурите обаче продължаваха да се покачват очаквано с напредването на времето. Както обикновено голяма част от пилотите не бързаха да излизат на пистата след задължителните в началото инсталационни обиколки.
Състезателите очаквано не бързаха да излязат на трасето, което бе доста прашно и затова се очакваха пилотите на по-скромните отбори да изиграят ролята на „чистачи“.
Райконен бе първи от фаворитите и очаквано записа най-добро време. След серия от шест обиколки финландецът се прибра в бокса, за да бъдат направени някои промени по баланса.
45 минути след началото на сесията на пистата се появиха и пилотите на Ред Бул, като Себастиян Фетел поведе още след първата си бърза обиколка. Уебър от своя страна се нуждаеше от два тура, за да се доближи до съотборника си. И двамата пилоти на Биковете използваха новото задно крило от Китай, чиято цел е да даде по-висока максимална скорост.
Времето на Фетел обаче бързо бе подобрено, след като пилотите на Мерцедес и Ферари се появиха на пистата. Първо Нико Розберг подобри времето на съотборника си, а в последствие Фернандо Алонсо застана начело, изпреварвайки германеца с по-малко от 0,1 сек. Съвсем скоро и Фелипе Маса успя да покаже, че доброто темпо на Ферари в Китай не е било случайно. Двамата пилоти на Скудерията караха с нови предни крила, които в началото на сесията бяха оцветени с аеробоя за инсталационните обиколки, за да получат инженерите повече информация за работата на колата с новия елемент.
Още с вторите излизания на пистата голяма част от пилотите започнаха да работят за състезанието със сериозни количества гориво в колите. В резултат на това значителни промени в класирането не настъпиха. Направи впечатление сериозните проблеми с нестабилността на предната ос при пилотите на Ферари, което вероятно се дължеше на не особено добрата работа на новото предно крило с повече гориво на борда.
В Ред Бул пък имаха проблеми с температурата на спирачките. Това бе нещо нормално, предвид повишената до 45 градуса температура на пистата и нейната характеристика, водеща до значително натоварване на този елемент.
Всички пилоти използваха единствено твърдите гуми на Пирели в тази първа свободна тренировка. Сериозни инциденти по време на сесията нямаше. Тя приключи почти без размествания спрямо първите излизания на пилотите на пистата. Така Ферари затвърди възходящата си форма и въпреки различната характеристика на трасето спрямо това в Китай се очаква италианците отново да имат основна роля в предстоящото в неделя състезание.