Тимът на Ферари е фаворит за квалификацията за Гран при на Емилия Романя, но Ред Бул продължава да е с най-доброто състезателно темпо, сочи анализ на официалния сайт на Формула 1. Информацията е базирана на представянето на отборите в свободните тренировки в петък.
Според анализа Ферари е начело по отношение на квалификационната скорост
Шарл Льоклер бе най-бърз и в първата, и във втората петъчна сесия на пистата Имола. Ред Бул е зад Скудерията като скорост в една обиколка, но само на 0,06 сек въпреки затрудненията, които имаше по време на подготовката си. Макс Верстапен се оплака неколкократно от проблеми с баланса. Така и не успя да намери с екипа си оптимални настройки и коментарът му в края на деня бе, че в събота „няма как да е по-зле“. Трети като квалификационно темпо е тимът на Макларън – на една десета от секундата.
Изоставането на Мерцедес в квалификационно темпо е значително по-сериозно – повече от половин секунда. Любопитно е, че според анализа скоростта на Виза РБ е по-добра от тази на Астън Мартин. Отборът от Силвърстоун е с най-големия пакет новости на Имола – по-голям дори от този на Ферари. Подреждането след това е Хаас, Алпин, Заубер, Уилямс.
„Останалите отбори определено настигат (Ред Бул)“, убеден е Деймън Хил
„Комфортният аванс, който Макс имаше през последните два сезона… Съперниците неминуемо се доближават. Ако имаш две-три десети предимство спрямо всички останали, то не ти се налага да натискаш колата. Това ли наблюдаваме в момента? Дали му се налага на Макс да извлича от болида повече, отколкото досега, защото противниците се приближават? Дали в Ред Бул се чудят откъде да извлекат по-добра скорост? Конкуренцията определено се засилва.“
По отношение на състезателното темпо анализът сочи, че Ред Бул все така е начело
Тук изоставането на Ферари е 0,06 сек. Трети отново е Макларън – на 0,2 сек. Мерцедес е на 0,43 сек, а по отношение на темпото в дълга серия Астън Мартин е пред Виза РБ. Хаас е на седмото място, следван от Заубер, Алпин и Уилямс.
Уилямс е в дъното и при двата анализа. На Имола шефът на отбора Джеймс Ваулс разкри, че FW46 губи почти по половин секунда – 0,45 сек – заради това, че тежи много над минималното тегло. 10 кг над минималната граница от 798 кг означават загуба на 0,3 сек. Така бе пресметнато, че Уилямс FW46 вероятно е с 15 кг отгоре. Проблемът е възникнал отново заради остарелите методи на работа в тима, за чиято промяна може да откриете подробности в последния брой на ClubS1. Всички процеси бяха забавени и затруднени освен това от катастрофите, вследствие на които Уилямс се оказа с 4 строшени скоростни кутии, 5 повредени пода и по 4 счупени предни и задни крила.
View this post on Instagram