Ферари иска да направи SF-23 по-предсказуем за своите пилоти. Според инженерния директор Джок Клиър, основната цел на Скудерията е да донесе актуализации, които да накарат болида да бъде по-плавен, което от своя страна да даде повече увереност на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.
Ферари донесе някои подобрения в Маями. Сред тях бе и нов под. Той трябваше да даде по-добра аеродинамична ефективност на SF-23. От Скудерията декларираха, че тази промяна е част от „стандартния цикъл на развитие“, който са планирали. Новите профили на Ферари се очакваше да подобрят поведението на потока с „актуализирани геометрии на преден/среден под и дифузьор.“
Скудерията направи крачка напред по време на уикенда в Баку. Там Льоклер спечели както нормалната, така и спринтовата квалификация. Пилотът на Ферари обаче не спечели нито съботния спринт, нито неделната Гран при. В крайна сметка той финишира втори в спринта и трети в основната надпревара и донесе първи подиум за отбора от Маранело.
От Ферари имаха големи надежди за уикенда в Маями. Скудерията дори говореше за елиминиране на близо 50 % от дефицита си спрямо Ред Бул. Вместо това Льоклер и Сайнц финишираха съответно на седма и пета позиция в Гран при на Маями. Монегаскът имаше две катастрофи на пистата край Хард Рок Стейдиъм, докато Сайнц се оплака, че SF-23 има нулева гъвкавост при работата с гумите.
„С новия аеродинамичен пакет през зимата ни отне известно време да намерим настройките“, обясни Клиър.
„Този под допринася за по-добър прозорец на автомобила, тъй като пилотите съобщаваха по-рано, че е доста чувствителен“, продължи британецът. „Трябва да се отървем от тази чувствителност. Вероятно това е основният фокус в момента – да направим автомобила малко по-благоприятен, за да имат пилотите повече увереност когато са зад волана.“
Ферари ще продължи да предоставя актуализации в следващите стартове. Тук се включват промени, специфични за пистата, които приемат тройката състезания от календата на F1 в Имола, Монако и Барселона.
Напълно ясно е, че инженерите на Скудерията се стремят да разработят по-предсказуем автомобил. Клиър подчерта изключителното значение на взаимодействието на новия под със задното крило на SF-23 и неговите гуми, особено след решението на ФИА да вдигне пода на болидите с 15 мм за тази година
„Височината на пода спрямо земята оказва огромно влияние върху целия пакет от притискащи сили“, обясни Клиър.
„Тези две неща генерират толкова много притискаща сила върху пода и задното крило, но те са свързани помежду си. Това е областта на развитие, върху която работят всички отбори.“
„Участъкът се намира точно пред задното колело. Там се контролира потокът, който отива или извън колелото, или вътре в колелото и следователно в областта на дифузьора“, продължи инженерният директор на Ферари. „Промените са доста фини, но всъщност в аеродинамично отношение те са доста съществени.“
„Това е отговор на обратната връзка, която получихме от пилотите през първите четири състезания на годината по отношение на недостатъците на автомобила.“
„Можете леко да раздвижите въздуха, за да осигурите на водача по-постоянен баланс при средна скорост, висока скорост, ниска скорост, както и при спиране, влизане и излизане. Във всички тези области, където подът се движи много, можем да се опитаме да направим автомобила малко по-благоприятен. Това също така го прави по-предсказуем за пилота, който е за волана.“
Time for a Miami recap, #Tifosi 🇺🇸#SFFullAccess from last weekend’s #MiamiGP has landed! Head over to the #SFApp for the full video 📲
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 12, 2023