Ферари ще опита да разкрие тайната за невероятния „DRS ефект“ на RB19. Шефът на Скудерията Фредерик Васьор заяви, че отборът иска да намери причината, поради която автомобилът на Ред Бул има толкова висока скорост на правите при отваряне на подвижното задно крило.
Ред Бул разполага с най-бързия автомобил на правите. Отборът от Милтън Кийнс получи това преимущество след влизане на новите технически правила през сезон 2022. Именно това бе и причината отборът да печели състезания, дори и да стартира от по-задната част на полето.
Тази година Ред Бул отново разполага с болид, който е изключително силен на правите. Предимството на RB19 е най-осезаемо при отварянето на DRS. Доказателство за това бе прогресът на Макс Верстапен в Джеда. Нидерландецът потегли 15-ти, но успя лесно да си пробие път напред и да финишира втори. По този начин той отново разкри невероятната топ скорост на RB19 при активиране на помощната система за изпреварване.
Представянето на автомобилите на Ред Бул повдигна сериозни въпроси след Гран при на Австралия. Тогава Верстапен изпревари с лекота Хамилтън при отварянето на DRS на „правата“ между осми и девети завой. Най-впечатляващ бе факта, разликата в топ скоростите на RB19 и Мерцедес W14 се равняваше на 20 км/ч
Същевременно другият пилот на Ред Бул Серхио Перес си пробиваше път напред и използва DRS доста често. Мексиканецът записа най-високата максимална скорост на пистата Албърт парк и дори прехвърли границата от 340 км/ч.
Васьор бе наистина впечатлен от невероятната топ скорост на RB19. Французинът заяви, че Ферари трябва да разбере какво точно прави Ред Бул, за да получи толкова голямо намаление на челното съпротивление при активирането на системата DRS.
„Те имат мега голям DRS ефект, по-силен от всички останали. Трябва да разберем как са успели да направят нещо подобно“, сподели Васьор. „Те правят нещо различно и със сигурност си вършат работата по-добре от всички останали.“
Шефът на Ферари все пак каза, че предимството на Ред Бул на правите е било още по-сериозно през 2022-ра, което е знак, че италианците са успели да подобрят максималната си скорост.
„Смятам, че разликата вероятно е била по-голяма миналата година. Успяхме да компенсираме част от разликата. Вероятно предимството на Ред Бул е било още по-очевидно миналата година. Въпреки прогреса, все още имаме какво да подобрим в тази област“, обясни Васьор.
„Проблемът е в това, че очаквахме да компенсираме малко повече, но в крайна сметка разликата в представянето беше по-голяма миналата година. Сега със сигурност имаме какво да подобрим в тази област и работим усилено“, добави шефът на Ферари.
Предимството на RB19 ще бъде видяно много добре в Азербайджан. Очакванията са отборът от Милтън Кийнс да доминира още по-силно заради двете дълги прави на уличната писта в Баку.
In this fight together 🤜🤛 pic.twitter.com/wJervOkzKH
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 13, 2023