Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари много близо до спонсорски договор с технологичен гигант

Ферари много близо до спонсорски договор с технологичен гигант

820
0
Ферари F1
снимка: Майкъл Потс

Ферари е много близо до подписване на спонсорски договор с HP. Това твърди SportBusiness. Според списанието, Скудерията е на път да сключи партньорство с американския технологичен гигант. Очаква се стойността на сделката да бъде поне по-висока от тази между Ред Бул и Oracle и да надхвърли $1 млрд.

Предполга се, че търговското и техническо споразумение на Ферари с HP ще донесе значителни приходи на италианската компания, превръщайки го в една от най-доходоносните сделки в историята на F1.

Сделката несъмнено ще помогне на отбора да си позволи и огромната заплата на бъдещия си пилот Люис Хамилтън. Седемкратния световен шампион във Формула 1 ще се присъедини към Ферари следващата година. Той идва на мястото на Карлос Сайнц и ще си партнира с Шарл Льоклер

HP е една от най-известните марки за компютърен хардуер в световен мащаб. Седалището на компанията се намира Пало Алто, Калифорния. Ако сделката стане факт, това ще бъде първият титулярен спонсор на Ферари от 2021 г. насам. Преди това Скудерията имаше сътрудничество с Mission Winnow, собственост на Филип Морис Интернешънъл. Американската компания продължава да е партньор на Скудерията, макар и вече да не е толкова мащабен, колкото в началото на 21-ви век.

През последните два сезона Ферари нямаше официален титулярен спонсор. Сега обаче италианският отбор като иска да се конкурира с Ред Бул Рейсинг както на пистата, така и извън нея.

Сътрудничеството с Ферари се очаква да интегрира технологията на HP в работата на отбора, като използва платформата на F1 за представяне на иновативни марки.

HP има предишно участие във Формула 1. Американците си партнираха с тима на Уилямс в периода 2000-2005 г. Следователно те познават много добре динамиката вътре в спорта.

В допълнение, подразделението на HP а Хюлет Пакард Ентърпрайз (HPE) има партньорства с екипи като Мерцедес и Заубер.

Миналата година Ферари привлече бившия изпълнителен директор на футболния клуб Милан Лоренцо Джорджети. Италианецът отговаря за разширяване на мрежата от премиум партньори на Скудерията. Тя която включва марки като Шел, Сантандер, Пума, AWS, Peroni, Ceva и др. Сега тази мрежа ще бъде подсилена от титулярното спонсорство на HP. То трябва да затвърди позицията на Ферари като най-голяма търговска сила в F1.