Начало Ferrari Ферари: При настройването на колата в Остин трябва да се имат предвид...

Ферари: При настройването на колата в Остин трябва да се имат предвид промяната в температурите и вятъра

2192
0

Тимът на Ферари е с предпазливи очаквания за Гран при на САЩ. Шефът на отдела за задвижващи системи на Скудерията Енрико Гуалтиери сподели какви са особеностите на пистата в Остин, Тексас.

„Пистата в Остин действително е страхотна. Има две дълги прави и множество различни като характер завои. Първият завой е на изкачване, след това има няколко бързи криви. Скоростта малко пада преди осми и девети завои, след което идва слепият десети. После идва много дълга права и сериозно спиране преди 12-ти завой. Накрая е финалният сектор и излизането на старт-финалната права. На това трасе е от особено голямо значение да се намери правилният баланс на автомобила и оптимални настройки. Трябва да се вземе предвид и фактът, че има доста неравности.“

„Сред особеностите на пистата е важно да се отбележи спадът на температурите. В Остин те зависят от посоката и силата на вятъра и могат да търпя сериозни промени през уикенда. Важно е да се отчете как това влияе на баланса, аеродинамиката и износването на гумите.“

„А ако става дума за задвижващата система, то натоварванията при нея са средно големи. Трябва да се намери оптимална ефективност на агрегата при излизане от кривите. Трасето пък е достатъчно широко и пилотите могат да изпробват и използват различни траектории.“

„Доволни сме от обратната информация, която получихме от пистата по отношение на двигателя. Работилите над този проект положиха огромни усилия. Всеки елемент от ERS е преработен, за да отговаря на новите работни параметри на блока за съхранение на енергия и да извлича максимума от него.“

„Силно променени са и електродвигателите. Преразгледахме в значителна степен конструкцията им, както и компонентите на управляващата електроника. А когато имаш толкова много нови неща, то се стараеш да се подготвиш максимално добре. Затова и е важно да оценим нещата след няколко надпревари. Това ще ни позволи да проверим работата на задвижващата система на различни трасета при различни условия. Всичко може да се използва в автомобила за 2022 г. Новостите сега позволяват освен това да постигнем увеличение на мощността, което ще ни помогне в борбата за третото място при конструкторите.“