Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари недоволни от представянето си и от 10-и завой

Ферари недоволни от представянето си и от 10-и завой

44
0

Трето и шесто място на стартовата решетка за Гран при на Канада постигнаха пилотите на Ферари в квалификацията на пистата Жил Вилньов, като Кими Райконен е на втора, а Фелипе Маса – на трета редица. От екипа на Скудерията посочиха две основни причини за това представяне: трудностите да загреят гумите в първа бърза обиколка и проблемите на десети завой, където от рушащата се повърхност на асфалта се бяха образували твърде много камъчета. От това се оплакаха и доста други състезатели, като Марк Уебър (Ред Бул) дори заяви, че е нереалистично да се очаква коли от Формула 1 да се състезават в подобни условия.
Във Ферари не бяха във възторг от постигнатото в квалификацията, тъй като то не отразява истинския им потенциал според шефа на тима Стефано Доменикали. За световния шампион от миналия сезон Райконен обаче проблемът с десети завой бе от далеч по-голямо значение.
Направо е невероятно колко време губех на това място, обиколка след обиколка. Повърхността се пропукваше още в първата част на квалификацията и там все едно губех управлението: беше като да карам върху лед, така и не успях да намеря правилната линия. Срамота, защото колата вървеше наистина добре. Не мога да разбера как е възможно да се случи нещо такова. Може да е заради високи температури или някаква работа на това място, но едно е сигурно – ще е страшно трудно да се минава там в състезанието.
Финландецът на два пъти едва не подобри времето на Люис Хамилтън (Макларън) в третата част на квалификацията, като бе по-бърз от англичанина в двата първи сектора. Накрая обаче, в частта съдържаща именно десети завой, Кими губеше страшно много време и в крайна сметка не успя да се пребори както с Хамилтън, така и с Роберт Кубица (BMW Заубер).
Фелипе Маса също бе разочарован и отбеляза ситуацията с камъчетата по пистата.
Нито един от пилотите ни не успя да премине тази точка чисто и губеха ценни десети в последните си обиколки – заяви шефът операции на пистата Лука Балдизери. – Сега трябва да се съсредоточим върху надпреварата. В Монреал шансът под формата на кола за сигурност често се появява и това прави изходът от състезанието още по-непредсказуем.