Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари нямат обяснение за малките разлики в Q2 и подобрението в скоростта...

Ферари нямат обяснение за малките разлики в Q2 и подобрението в скоростта на Маса

49
0
Фелипе Маса

9-о и 12-о време постигнаха в днешната квалификация за Гран при на Китай Фернандо Алонсо и Фелипе Маса – съвсем в рамките на очакваното от тима им Ферари представяне. Техническият директор на Скудерията Пат Фрай още преди дни отбеляза, че изоставането на F2012 спрямо най-бързите съперници е около 0,8 сек, а днес допълни, че тези позиции отговарят на моментния потенциал на болида.

Начинът, по който стигнахме до тези времена обаче, бе изненадващ – продължи той. – Трудно ми е да си спомня кога за последно борбата в Q2 бе толкова оспорвана и 11 пилоти са дали постижения в рамките на 0,3-0,4 сек. Само няколко минути по-късно между отделните състезатели отново имаше значителни разлики (между първите и последните в Q3). Първоначалните ни анализи показват, че оптималният прозорец за използване на гумите е толкова малък, че съвсем слаба промяна в температурата води до значителни изменения в поведението на автомобилите.

Фрай обясни също така, че последната свободна тренировка не е била никак лека за Маса и екипът е направил промени в настройките му. Подобрението в скоростта му в квалификацията обаче не можело да се обясни само с това, като тепърва ще се търси кое точно е помогнало на бразилеца.

От една страна съм очевидно нещастен, че не стигнах до Q3, но от друга съм доволен от позицията си, като се има предвид къде бях сутринта в класирането – коментира самият Маса. – Следобед ситуацията бе значително по-добра, болидът бе с много повече сцепление и вървях по-бързо, макар да не мога да кажа точно защо. Вероятно и условията на пистата се различаваха в наша полза. Надяваме се да продължим в същия дух и утре. Наистина ми е страшно нужно едно спокойно, нормално състезание, за да свърша добре работата си и да взема точки.

Шефът на Ферари Стефано Доменикали също не пропусна да заяви колко близка е била битката в Q2 и сериозните разлики между отделните пилоти в Q3. Той също очаква интересна и оспорвана надпревара, целта в която за неговия тим е ясна: и двата автомобила да финишират и да спечелят колкото се може по-голям актив.